Pompy paliwa
Tuningowe Pompy paliwa do Twojego samochodu - dostępne w FMIC
W Tuningu samochodu bardzo istotnym elementem jest układ paliwowy, to dzięki niemu jesteśmy w stanie zapewnić prawidłowy skład mieszanki paliwowo-powietrznej, spalenie większej ilości mieszanki spowoduje wygenerowanie większej ilości energii, co za tym idzie zwiększenie mocy i momentu obrotowego jednostki napędowej.
Wydajne pompy stanowią serce układu paliwowego - posiadamy pompy do paliwa marki FMIC, Bosch, Walbro, Deatsch Werks, Aeromotive, wszystkie te produkty dostępne są w bardzo korzystnych cenach.
Dzięki szerokiej gamie najwyższej jakości produktów FMIC.PL zbudujesz układ paliwowy odpowiadający swoim wymaganiom.W naszej sklepie znajdują się sportowe, wydajne pompy do zastosowania montażu wewnętrznego oraz zewnętrznego. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi produktami i wybrania najlepszego modelu pompy dla swojego auta
Tuning silnika sprawia że zapotrzebowanie na ilość paliwa wzrasta, stąd oryginalnie montowana pompa staje się ograniczaniem i konieczne jest zamontowanie bardziej wydajnej - tuningowej.
Pompy stosowane w najbardziej ekstremalnych projektach cechują się odpornością na paliwa typu E85, specjalnie wykonane uszczelki sprawiają że nawet długotrwała eksploatacja na tym paliwie nie doprowadza do utraty sprawności. Dodatkowym atutem naszej oferty jest dostępność wielu innowacyjnych produktów w postaci dedykowanych zbiorników typu Swirl Pot, mocowań czy kolektorów łączących dany model pompy.
Nasz asortyment dodatków do budowy układu paliwowego jest bogata w produkty FMIC, Nuke Performance, Radium engineering. Znajdziesz u nas wszystkie kategorię produktów, tak by zbudować profesjonalny układ od produktów do tuningu amatorskiego, do profesjonalnych homologowanych motosportowych zastosowań.
Duży stan magazynowy towaru sprawia że możemy dostarczyć go do Ciebie niemal błyskawicznie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i zakupu, w razie wątpliwości nasza obsługa klienta oferuje poradę i pomoc w dopasowaniu skrojonego pod oczekiwania klienta systemu.
Elektryczne pompy paliwa
Zadaniem elektrycznych pomp paliwa jest dostarczanie paliwa ze zbiornika do listwy paliwowej. Kluczowym aspektem jest zapewnienie odpowiedniego ciśnienia i przepływu paliwa, to zadania które musi spełniać każda pompa. Wyróżniamy dwa typy elektrycznych pomp liniową tzw. zewnętrzną pompę oraz wewnętrzną, która umieszczona jest wewnątrz zbiornika paliwowego. Oba rozwiązania niosą za sobą szereg cech, których uwzględnienie jest bardzo istotnym elementem na etapie planowania układu paliwowego. W naszym sklepie posiadamy duży wybór produktów tuningowych w tym pomp i akcesoriów, które pozwalają na zwiększenie wydajności seryjnie montowanych układów doprowadzenia paliwa lub budowy ich od podstaw.
Pompy wewnętrzne
Najczęściej spotykanym rodzajem są wewnątrz zbiornikowe pompy paliwa, Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zniwelować hałas który jest generowany przez wysokowydajną pompę. Bardzo istotne jest zapewnienie wysokiego poziomu paliwa w baku by pompa była nim ciągle zasilana, ponieważ pompa jest nie tylko smarowana benzyną, ale również chłodzona. Brak odpowiedniego stanu paliwa może prowadzić do zatarcia pompy paliwa. Podstawowym warunkiem pracy jest jej zanurzenie w paliwie. Pompa będąc zanurzona w paliwie po uruchomieniu rozpoczyna tłoczenie paliwa do przewodu paliwowego poprzez ruch łopatek wokół wirnika, tworząc tym samym ruch wirowy wewnątrz pompy.
Pompy zewnętrzne
Zastosowanie zewnętrznej pompy jest bardzo prostym rozwiązaniem zwiększenia wydajności układu, dużym plusem tego jest brak konieczności ingerencji w zbiornik paliwa i wykonywania modyfikacji w koszu pompy. Zewnętrzne pompy są również podstawowym wyborem w przypadku budowania układów z uwzględnieniem zbiorników typu swirlpot. Do wad zewnętrznych pomp paliwa zaliczyć należy zaliczyć konieczność znalezienia miejsca na ich mocowanie, natomiast montaż zewnętrznej pompy paliwa borni się gdy ulegnie ona uszkodzeniu, ponieważ dostęp do niej jest bardzo prosty i czynności serwisowe nie wiążą się z koniecznością demontażu innych podzespołów.
Budowa Pomp do paliwa
Pompa z zewnątrz wygląda na bardzo proste urządzenie, natomiast jest to skomplikowany i bardzo precyzyjnie wykonany podzespół , tak by zapewnić maksymalną wydajność przy stosunkowo małych gabarytach. Podstawowym elementem budowy każdej pompy jest jej wirnik. to dzięki jego ruchowi pompa jest w stanie przesyłać paliwo, które przepływa wokół niego, dzięki jego specjalnie opracowanej konstrukcji zapewnia minimalną pulsację, oraz ciche działanie. Kluczowym aspektem bezawaryjnej pracy jest wirnik, to jego jakość oraz wyważenie w bezpośredni sposób decyduje o kulturze i jakości pracy, nawet minimalne niewyważenie może powodować drgania. które będą słyszalne w kabinie.
Aby pompa charakteryzowała się długą, niezawodną pracą konieczne jest użycie szczotek o dużej trwałości oraz cewek dławikowych które dbają o niwelowanie zakłóceń elektro-magnetycznych. Przepływ paliwa z wnętrza pompy do przewodów paliwowych kierowany jest przez zawór zwrotny, którego zadaniem jest utrzymywanie ciśnienia w układzie i blokowanie powrotu paliwa.
Najczęstsze awarie pomp paliwa
Usterka pompy może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji, dlatego bardzo ważne jest reagowanie w przypadku nawet najmniejszych objawów sygnalizujących awarię, a nawet systematyczne kontrolowanie ciśnienia paliwa wytwarzanego przez pompę.
Najczęstszymi powodami krótkiej żywotności pomp są zanieczyszczenia zbiornika paliwa brudem oraz brak smarowania paliwem ze względu na jeżdżenie ze zbyt nikim stanem paliwa w baku, lub brak odpowiedniego zabezpieczenia przed przelewaniem się paliwa pod wpływem dużych przeciążeń. W przypadku instalacji nowej pompy paliwowej priorytetem jest o zadbanie o czystość zbiornika jak i całego układu paliwowego, ponieważ paliwo powracające do zbiornika również może przetransportować zanieczyszczenia. W zbiorniku mogą znajdować się zanieczyszczenia, a nawet rdza, dlatego ważne jest sprawdzenie jego czystości oraz okresowe czyszczenie. Zawsze dbaj o to by używać filtrów paliwa renomowanych marek, oraz pamiętaj o ich wymianie zgodnie z zaleceniami producenta, tylko wtedy możesz mieć pewność że Twoja pompa zapewni długą bezproblemową eksploatację i uniknąć problemów. Bardzo ważne jest również zadbanie o elektrykę wokół pompy. Przegrzanie styków, niesprawne połączenia elektryczne, brak uziemienia lub zbyt niskie napięcie podawane do pompy, może prowadzić do utraty sprawności, a nawet jej uszkodzenia.
Objawami uszkodzenia pompa są :
Problemy z uruchomieniem silnika
Gaśnięcie silnika po uruchomieniu
Szarpanie podczas przyspieszania
niechętne wkręcanie się na obroty, lub ograniczona moc silnika
Problemy z ciśnieniem na listwie wtryskowej
Nierówna praca silnika wpływająca na niski komfort jazdy
Nieprawidłowe dźwięki z okolic pompy
Objawy te pojawiają przy spadku lub całkowitym braku generowania ciśnienia przez pompę. Mogą prowadzić do bardzo poważnych awarii, stąd szybka reakcja w przypadku jakichkolwiek symptomów nieprawidłowej pracy i zaprzestanie jazdy jest bardzo ważne. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do wypalenia denka tłoka, spowodowanego zbyt ubogą mieszanką dostarczaną do komory spalania i wzrostem EGT.