Nitro NX
Czym jest gaz o nazwie podtlenek azotu? Medyczny gaz wykorzystywany w tuningu.
Podtlenek azotu w tuningu nazywany "Nitro(NOS – nitrous oxide system)" stosowany jest jako "dopalacz", który pozwala na uzyskanie chwilowych przyrostów mocy sinika. By dotrysk podtlenku azotu przyniósł zamierzone efekty, do komory spalania musimy także dostarczyć odpowiednio większą dawkę paliwa.
W jaki sposób zestaw NOS wpływa na poprawę mocy silnika? Celem stosowania podtlenku azotu jest fakt że wtryśnięty do komory spalania w wysokiej temperaturze ulega procesowi pirolizy, a jego rozpad na tlen i azot powoduje powstanie gazu o zwiększonej zawartości tlenu. Dzięki dostarczeniu podtlenku azotu jesteśmy w stanie dostarczyć gaz o większej zawartości tlenu względem powietrza, w tej samej obojętności, a to właśnie on jest podstawowym czynnikiem wpływającym na jakość spalania mieszanki.
Rodzaje podtlenku azotu
-Suchy system wtrysku
W przypadku suchego wtrysku podtlenku jego dawkowanie odbywa się bezpośrednio przed kolektorem dolotowym, gdzie miesza się z powietrzem dolotowym. W przypadku takiego rozwiązania istotnym jest posiadanie kolektora wysokiej jakości, który posiada wbudowane trąbki dolotowe ( np. kolektory ssący FMIC PRO) powoduje to lepsze rozprowadzenie gazu do wszystkich cylindrów i pozwala na równe dawkowanie podtlenku azotu miedzy cylindrami. Równe dawkowanie jest bardzo istotne by zachować odpowiednie parametry spalania i nie doprowadzić do uszkodzenia silnika.
-Mokry system wtrysku
Mokre systemy wtrysku charakteryzują się jednoczesnym wtryskiem podtlenku azotu oraz paliwa, podobnie jak w suchym systemie wtryskiwacze umieszczone są przed kolektorem dolotowym. W tym rozwiązaniu wtrysku do kolektora podawana jest mieszanka gazu i paliwa. Mokre systemy wtrysku są bardziej wydajne oraz bezpieczniejsze dla silnika.
Najwyższą precyzję w dawkowaniu pozwalają uzyskać systemy typu Direct- port, które charakteryzują się dostarczeniem podtlenku azotu wraz z paliwem do każdego cylindra oddzielenie. Do wad systemów Direct - port należy dosyć skomplikowana i złożona konstrukcja, co przekłada się na wyższą cenę zakupu i montażu, ale tylko taka instalacja gwarantuję najwyższy przyrost mocy oraz jest całkowicie bezpieczne dla jednostki napędowej.
Podtlenek azotu - wziewny gaz rozweselający stosowany jako znieczulenie u stomatologa czy dopalacz podnoszący moc Twojego samochodu ?
Podtlenek azotu to również wziewny medyczny gaz rozweselający. Podtlenek azotu stosowany jest w znieczuleniu pacjentów, np przy porodzie, lub podczas zabiegów dentystycznych u stomatologa. Podawanie gazu rozweselającego przez lekarza (zwłaszcza w stomatologii np przy wyrywaniu zęba lub przy leczeniu kanałowym) jest powszechną praktyką, fachowe nazewnictwo to sedacja wziewna, działanie podtlenku azotu sprawia że wywołuje u pacjenta znieczulenie ogólne, dając efekt przeciwbólowy, jest lekiem na strach przed dentystą. Czas półtrwania podtlenku azotu wynosi około 1 min. Substancja wydalana z organizmy jest głównie przez płuca.
Podtlenek azotu (N20) to bezbarwny i bezwonny gaz, ze względu na swoje właściwości powszechnie używany jest również w tuningu, podanie gazu do układu dolotowego powoduje poprawę warunków utleniania się paliwa w komorze spalania, co za tym idzie zwiększenie mocy silnika po przez gwałtowny wzrost spalanej mieszanki. Efekt jest natychmiastowy, jednak trzeba zwrócić szczególna uwagę na stężenie i czas działania, ze względu na wytrzymałość silników. Podtlenek azotu jest też używany jako utleniacz w paliwie do silników rakietowych
Zestawy NOS dostępne w FMIC
W tuningowym sklepie internetowym FMIC kupisz wszystkie dostępne rozwiązania suchego i mokrego wtrysku Nitro, posiadamy zestawy dedykowane do silników typu V, a nawet do motocykli.
Duży stan magazynowy sprawia że dostawy produktów do klienta są realizowane błyskawicznie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i zakupu zestawu wtrysku podtlenku azotu, w razie wątpliwości nasza obsługa klienta oferuje informacje i pomoc w dopasowaniu skrojonego pod oczekiwania klienta rozwiązania.