Blow off

Produkty 1-24 z 404

Sortuj wg
na stronę
Kołnierz dla czujnika Denso MAF Radium Engineering
188,99 zł

W magazynie

Zawór blow off BOV Turbosmart TS-0203-1264 Kompact Plumb Back Ford Focus RS
948,99 zł

W magazynie

Zawór blow off BOV Turbosmart TS-0223-1279 Kompact EM Plumb Back Audi S4 SQ5 VW Golf GTI MK8
1 199,00 zł

W magazynie

Zawór blow off BOV Turbosmart Kompact EM Dual Port VR23 N20
1 329,35 zł

W magazynie

Zawór blow off BOV Turbosmart Kompact EM Dual Port VR1 VAG 1.4 1.8 2.0 TFSI TSI
1 329,35 zł

W magazynie

Zawór blow off BOV Turbosmart Kompact EM Dual Port Ford Bronco Maverick 2.0 2.3 2.7 EcoBoost
1 328,40 zł

W magazynie

Flansza Greddy
55,01 zł

W magazynie

Flansza Greddy 32 mm
55,01 zł

W magazynie

Flansza Greddy 25 mm
55,01 zł

W magazynie

Zawór DV - recyrkulacyjny Srebrny 25mm
219,00 zł

W magazynie

Zawór DV - recyrkulacyjny Srebrny 34mm
219,00 zł

W magazynie

Zawór DV - recyrkulacyjny Czarny 25mm
219,00 zł

W magazynie

Blow off Drag 50mm Srebrny
345,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ II 25 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ II 32mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ II 35 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ II 30 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ I 25 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ I 35 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow Off Properfekt Typ I 30 mm
289,00 zł

W magazynie

Blow off Greddy RS style Niebieski
229,00 zł

W magazynie

Blow off Greddy RS style Czarny
229,00 zł

W magazynie

Blow off Greddy RS style Srebrny
204,00 zł

W magazynie

Nuke Performance aluminum V-Band Flange for BOV 50mm (aluminium)
135,00 zł

W magazynie

Następna strona

Produkty 1-24 z 404

Sortuj wg
na stronę

Zawór Blow off i DV - czym są?

Zawory Blow off i DV to dwa najbardziej popularne rodzaje zaworów. Blow off to zawór atmosferyczny, czyli wypuszczający nadciśnienie poza układ dolotowy silnika,  DV to rozwiązanie gdzie nadmiar wpuszczany jest ponownie do układu dolotowego.

Blow off, czyli zawór upustowy ciśnienia pompowanego przez zespół doładowania, to właśnie BOV odpowiada za upuszczenie nadmiaru powietrza z dolotu w momencie zamknięcia przepustnicy, chroniąc turbosprężarkę przed nagłym zatrzymaniem wirników, znacznie wydłuża żywotność turbo. Oprócz funkcji ochronnej turbo, Twój samochód zyskuje również na atrakcyjności brzmienia jednostki napędowej poprzez każde odpuszczenie gazu, które wywołuje charakterystyczny dźwięk "pssst" wydobywającego się z otwartego zaworu blow off.

Drugim typem jest dump valve (DV). W odróżnieniu od blow off, powietrze wypuszczone przez DV ponownie wraca do orurowania dolotowego, tworząc obieg zamknięty . Dzięki recyrkulacji jest on znacznie cichszy od blow-off. DV docenią właściciele aut seryjnych, którym zależy na cichej pracy zaworu upustowego. Każde zacięcie jak i zarówno zablokowanie tłoczka w zaworach blow off, czy DV może skutkować uszkodzeniem jednostki napędowej. Dlatego ważne jest wybieranie sprawdzonych produktów renomowanych marek. W naszej ofercie znajdziesz rozwiązania uniwersalne oraz dedykowane do konkretnych aut, które charakteryzują się prostym montażem na zasadzie plug and play.

Czy warto zamontować zawór upustowy Blow-off lub DV?

Ze względu na zasilanie turbosprężarki gazami wylotowymi problematyczne staje się kontrolowanie generowanego przez nią doładowania. Nie jest możliwym nagłe zatrzymanie wirnika, ze względu na stale generowane przez silnik spaliny. By zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej i turbosprężarki konieczne jest zastosowanie zaworu który w bezpośredni sposób jest w stanie upuścić nadmiar powietrza z układu dolotowego,

Zamknięcie przepustnicy wywołane przez odpuszczenie gazu powoduje nagłą blokadę przepływu powietrza w układzie dolotowym, przy czym ciągle generowane jest doładowanie. Sytuacja ta prowadzi do zwiększenia ilości powietrza w układzie dolotowym, w razie braku możliwości jego szybkiego upuszczenia doszłoby do uszkodzenia wirnika i łożysk sprężarki. W tym celu producenci silników skonstruowali zawory upustowe, w dwóch wariantach DV oraz Blow-off, te drugie szczególnie spotykane są w tuningu mechanicznym, zapewniając dodatkowo efekty dźwiękowe.

Blow off są znacznie głośniejsze, niż DV, choć stosowanie danego rodzaju zaworu upustowego zależy często od rodzaju silnika, gdyż niektóre jednostki napędowe(np 1.8T) na zaworze blow off często pokazują błędy. Pomóc mogą blow offy dwutłoczkowe jak np HKS SSQV 4.

Zawór upustowy DV czyli dump valve upuszczone powietrze wypuszcza ponownie w układ dolotowy - przed turbo, tworząc tym samym obieg zamknięty. Stosowanie DV jest popularne w seryjnych autach lub takich, które muszą być "ciche". Dump valve znakomicie sprawdza się w tej roli. Ciekawym rozwiązaniem łączącym cechy obu zaworów jest montaż specjalnych adapterów bezpośrednio pod DV, ich montaż powoduje zmianę charakterystyki działa i sprawia że część powietrza jest upuszczana w atmosferę, tak jak ma to miejsce w przypadku Blow-Off.

Jak działa zawór upustowy blow off? Jakie są korzyści z jego Stosowania?

Zasadą funkcjonowania zaworu upustowego jest bardzo prosta. To ciśnienie panujące w dolocie jest czynnikiem sterującym, osiągniecie wartości granicznej powoduje jego otwarcie, a nadmiar powietrza jest upuszczany poza układ. Posiadanie zaworu upustowego to konieczny warunek w silnikach doładowanych. Korzyściami sprawnie działającego zaworu Blow-off lub DV jest :

Wydłużenie żywotności turbosprężarki lub kompresora,

Płynniejsza reakcja jednostki napędowejna pedał przyspieszenia

Efekty dźwiękowe w przypadku Blow-off

Eliminacja niekorzystnego efektu pompażu.

Blow-off w silnikach diesla

Dotychczas montaż Blow-off nie był możliwy w jednostkach napędowych diesla, ponieważ sterowanie obrotami silnika odbywa się przez dawkowanie paliwa, a nie otwarciem przepustnicy . Naprzeciw oczekiwaniom klientów wyszliśmy z ofertą regulowanych Blow-off dedykowanych właśnie do diesla, a jedynym warunkiem który musi spełniać nasze auto jest posiadanie elektronicznego pedału przyspieszenia, spotykanego w praktycznie w wszystkich aktualnie produkowanych autach. Montaż blow offa jest bardzo prosty, a efekt dźwiękowy w niczym nie odbiega od klasycznych rozwiązań upustu ciśnienia doładowania w układach dolotowych z przepustnicą.