Wahacze regulowane i drążki

Produkty 1-24 z 71

Sortuj wg
Strona
na stronę
Regulatory wahacza przedniego Caster BMW E30 E36 FTWL
750,00 zł

W magazynie

Mocowanie amortyzatora skrętu IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
170,00 zł

W magazynie

Wahacze tylne górne IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
800,00 zł

W magazynie

Wahacze tylne górne PRO IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
1 000,00 zł

W magazynie

Dropbox IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
880,00 zł

W magazynie

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber Uniball FTWL
699,99 zł

W magazynie

Tuleje wahacza przedniego BMW E8x E9x M2 F87 i M3/M4 F8x FTWL
999,99 zł

W magazynie

Tuleje wahacza tylnego BMW E82 E92 F80 F82 M3 M4 FTWL
900,00 zł

W magazynie

Wahacze regulowane BMW 1ER E8X, 1ER COUPE, 3ER  E9X FTWL
2 750,00 zł

W magazynie

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber Czerwone FTWL
500,00 zł

W magazynie

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber Żółte FTWL
500,00 zł

W magazynie

Drążki kierownicze JRspec Nissan S13/ S14
579,00 zł

W magazynie

Regulowane drążki reakcyjne JRspec Nissan 300ZX/ S13/ R32
579,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec Nissan S13/S14/240Z/300Z
365,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec tylny górny Nissan S14 R33
579,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec tylny górny Nissan S13
519,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec tylny dolny Nissan 350Z
579,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec tylny dolny Nissan S13
499,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec Tylny długi Nissan 200SX S13
459,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz JRspec tylny długi Nissan 200SX S14
459,00 zł

W magazynie

JRspec HICAS Lock Bar Nissan S13/ Skyline R32
579,00 zł

W magazynie

Regulowany wahacz BMW e36 e46 Z4
219,00 zł

W magazynie

Końcówka kierownicza Tie Rod End 555 Lewa IOD Performance
210,00 zł

Na zamówienie

Końcówka kierownicza Tie Rod End 555 prawa IOD Performance
210,00 zł

Na zamówienie

Następna strona

Produkty 1-24 z 71

Sortuj wg
Strona
na stronę

Wahacze zawieszenia 

Wahacz to przegubowy łącznik, który łączy podwozie auta z zawieszeniem podtrzymującym koło. Mocowany jest za pomocą pojedynczego sworznia wahacza i tulei zwykle gumowej lub poliuretanowej. W przypadku wahaczy regulowanych posiadają one wbudowaną śrubę, której wykręcenie i skontrowanie nakrętkami powoduje wydłużenie wahacza i zmianę kąta pochylenia.

Zawieszenia samochodowe mają różne typy budowy (oparte na wahaczach aluminiowych, metalowych, pojedynczych lub wielowahaczowych), budowa głównego elementu jednak jest zawsze bardzo podobna. Podkreślmy, że konstrukcja wahacza musi być wykonana z materiałów bardzo trwałych, odpornych na uszkodzenia i odkształcenia. Wahacz przenosi bardzo duże obciążania i ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo,  jego pęknięcie podczas jazdy może spowodować utratę panowania nad autem, dlatego tak ważne jest wybieranie sprawdzonego produktu.

W teorii, wahacz poprzeczny powinien być w stanie poprawić prowadzenie samochodu poprzez zmniejszenie przechyłu bryły nadwozia i zwiększenie przyczepności. W praktyce jednak, ten typ wahacza jest często zbyt sztywny, co powoduje nadmierne wibracje i brak komfortu jazdy podczas wjechaniu w nierówności. Dlatego wielu producentów decyduję się na montaż zawieszenia wielowahaczowego, które znacznie poprawia właściwości tłumienia wibracji, lepiej tłumi drgania i poprawia właściwości jezdne samochodu.

Regulowane wahacze i drążki to niezbędny podzespół każdego samochodu budowanego do motosportu. Zapewniają możliwość ustawienia odpowiednich kątów, które są niezbędne do prawidłowego prowadzenia się samochodu w zależności od planowanej eksploatacji. 

Regulując długość wahaczy i drążków kierowniczych, można regulować kąty pochylenia kół, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zbieżności. Pozwala to na precyzyjne dostrojenie zawieszenia samochodu, aby zmaksymalizować trakcję, zminimalizować przechyły nadwozia i zapewnić bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.

Ustawienie kąta nachylenia koła pozwala na poprawę rozłożenia nacisku na oponę. 

Zerowy kąt pochylenia byłyby idealnym wyborem, ale tylko w sytuacji gdy założymy że samochód poruszałby się na wprost, po idealnie równej drodze. Oczywiście ta sytuacja nie ma nic wspólnego z normalną, a tym bardziej motosportową eksploatacją auta, dlatego też regulowane wahacze pozwalające na ustawienie kąta nachylenia koła względem podłoża są niezbędne w każdym sportowym samochodzie.

Analiza sił działających na oponę podczas przejazdu przez zakręt daję nam jasny obraz sytuacji -  na oponę w wyniku działania siły odśrodkowej w różnych fragmentach działają inne siły. Największy nacisk widoczny jest po zewnętrznej stronie, prowadzi to do nierównomiernego rozłożenia sił, deformacji opony i niewykorzystaniu pełnego potencjału przyczepności. Poza niewykorzystaniem pełnego potencjału ogumienia doprowadzamy również do sytuacji przegrzania gumy w najbardziej obciążonych fragmentach podczas jazdy torowej lub pokonywaniu szybkich zakrętów.

Aby rozłożyć siły na większy fragment opony należy doprowadzić do sytuacji pochylenia koła i ustawieniu ujemnego kąta pochylenia (camber negatywny). Takie ustawienie sprawia że nacisk po wewnętrznej stornie ogumienia jest większy i wraz z wzrostem siły odśrodkowej nie spada tak szybko.

Jak ustawić odpowiedni kąt pochylenia ? 

Ustawienie odpowiedniego kąta pochylenia koła w przypadku samochodu torowego stanowi nie lada wyzwanie, ilość parametrów mających wpływ na dokładną wartości pochylenia jest bardzo szeroka. Częstym zabiegiem jest ustawienie wstępne, które korygujemy podczas jazd testowych. Bardzo pomocnym czynnikiem w dobraniu odpowiednich ustawień jest temperatura. Kontrola rozkładu temperatury na powierzchni opony pozwala zobrazować jak pracuje zawszenie i czy wymagana jest jego regulacja.

W przypadku samochodów ulicznych ustawienie kąta pochylenia wymaga wielu kompromisów między prowadzeniem, a przyczepnością w szybkich zakrętach, przysparza to sporo problemów producentom samochodów. Auto ustawione pod pokonywanie wyścigowych nitek w bardzo szybkim i nierównomiernym stopniu będzie zużywać opony, pochylenie koła sprawi że podczas jazdy na wprost występować będzie nierównomierne zużycie w głównej mierzę ścierać będzie się wewnętrzna strona opony.

Idealny kąt pochylenia kół powinien równoważyć potrzebę zapewnienia przyczepności na szybkich zakrętach i prowadzenia na prostych drogach, a jednocześnie minimalizować zużycie opon. Aby to osiągnąć, producenci samochodów muszą wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak nawierzchnia drogi, geometria zawieszenia i rozkład masy.

Ogólnie rzecz biorąc, samochody uliczne wymagają mniej ujemnego pochylenia niż samochody wyścigowe, ponieważ częściej napotykają proste drogi niż szybkie zakręty. Równowaga pomiędzy prowadzeniem a zużyciem opon jest zwykle osiągana poprzez ustawienie kąta pochylenia kół na poziomie -1 stopnia dla kół przednich i -0,5 stopnia dla kół tylnych. Należy jednak pamiętać, że różne pojazdy mogą wymagać różnych regulacji w zależności od ich specyficznych ustawień, dlatego przed dokonaniem jakichkolwiek zmian zaleca się konsultację z doświadczonym mechanikiem.

Wymiana wahacza - Kiedy warto wymienić wahacz na regulowany ?

 Wymiana wahacza na regulowany to częsty elementy tuningu poprawiający właściwości jezdne i/lub wizualne. Kiedy zatem wprowadzić modyfikację zawieszenia i przeprowadzić montaż wahaczy regulowanych?

Modyfikacja zawieszenia i wymiana wahaczy na regulowane powinny być wykonane gdy zachowanie samochodu nie spełnia naszych oczekiwań. Może to być spowodowane wzrostem mocy, chęć lepszej przyczepności / trakcji, lub potrzebę obniżenia / podniesienia wysokości auta.

Wahacze i elementy zawieszenia -dostępne w FMIC. 

Na naszych regulowanych wahaczach stalowych oraz aluminiowych JRspec jeżdżą czołowi zawodnicy polskich lig driftingowych, co świadczy o ich znakomitej jakości wykonania. Posiadamy szereg wahaczy wzdłużnych, skośnych i poprzecznych do Nissana, które możesz montować w takich autach jak :  200SX, 300ZX, Skyline oraz do BMW e46.

Duży stan magazynowy części w naszym sklepie sprawia że realizacja zamówień i wysyłki produktów są realizowane błyskawicznie. Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty wahaczy, elementów zawieszenia jak i tulei poliuretanowych, w razie wątpliwości nasza obsługa klienta oferuje informacje i pomoc w dopasowaniu skrojonego pod oczekiwania klienta rozwiązania. Możesz skontaktować się z nami telefonicznie, mailowo lub po przez czat na stronie.