Oil catch tank

Produkty 1-24 z 442

Sortuj wg
na stronę
Dual Catch Can Kit for Honda S2000 00-05 LH Driver Only Fluid Lock Radium Engineering
2 198,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit for Honda S2000 00-05 PCV LH Driver Only Fluid Lock Radium Engineering
1 098,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit for Honda S2000 00-05 Crankcase LH Driver Only Fluid Lock Radium Engineering
1 148,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Lamborghini Gallardo LP Fluid Lock Radium Engineering
2 488,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Toyota MK5 Supra Fluid Lock Radium Engineering
2 538,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit CCV for Toyota MK5 Supra Fluid Lock Radium Engineering
1 548,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit PCV for Toyota MK5 Supra Fluid Lock Radium Engineering
1 048,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Nissan Z33 V35 VQ35DE/HR Fluid Lock Radium Engineering
1 999,00 zł

W magazynie

PCV Catch Can Kit for Nissan Z33 V35 VQ35DE Fluid Lock Radium Engineering
1 048,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Subaru EJ Turbo 02-21 Fluid Lock Radium Enginnering
2 089,00 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Nissan R32 GT-R Fluid Lock Radium Engineering
3 089,00 zł

W magazynie

Triple Catch Can Kit for Nissan R35 GT-R Fluid Lock Radium Engineering
3 039,00 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Ford Fiesta ST Fluid Lock Radium Engineering
2 148,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit for Ford Fiesta ST Fluid Lock Radium Engineering
1 098,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Shelby GT500 S197 Fluid Lock Radium Engineering
2 248,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Ford Focus RS 16-18 Fluid Lock Radium Engineering
2 398,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Ford Mustang GT 15-17 Fluid Lock Radium Engineering
2 248,99 zł

W magazynie

Dual Catch Can Kit for Ford Mustang GT 11-14 Fluid Lock Radium Engineering
2 248,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit CCV for Ford Focus RS 16-18 Fluid Lock Radium Engineering
1 198,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit PCV for Ford Focus EcoBoost 13-18 Fluid Lock Radium Engineering
1 248,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit CCV for Ford Mustang GT 15-17 Fluid Lock Radium Engineering
1 148,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit CCV for Ford Mustang GT 11-14 Fluid Lock Radium Engineering
1 148,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit PCV for Ford Mustang GT 11-17 Fluid Lock Radium Engineering
1 148,99 zł

W magazynie

Catch Can Kit PCV for GM LS1 / LS6 Engine Fluid Lock Radium Engineering
1 048,99 zł

W magazynie

Następna strona

Produkty 1-24 z 442

Sortuj wg
na stronę

Oil Catch Tank - uniwersalny separator oleju

Oil Catch Tank (OCT) - to przyjęta w świecie tuningu nazwa uniwersalnych separatorów oleju, jest to urządzenie którego zadaniem jest filtrowanie i oczyszczanie powietrza trafiającego z odmy do układu dolotowego.

Po co stosować separatory, odmy, zbiorniki i filtry oleju?

Celem stosowania OCT jest zadbanie o stan i kondycję układu dolotowego wraz z przepustnicą, przedostające się z odmy opary zanieczyszczonego oleju tworzą nagar, który osadza się na wszystkich elementach układy dolotowego zmniejszając ich wydajność i przepustowość, co za tym idzie ograniczając osiągi silnika. Przedostawanie się oparów zanieczyszczonego oleju silnikowego z odmy ma również wpływ na sam proces spalania. Spalane cząsteczki oleju powodują wzrost emisji zanieczyszczeń wraz z spalinami co prowadzi do zatykania się i uszkodzenia filtrów cząstek stałych oraz pogorszeniu kondycji katalizatora. Zapewnienie czystości powietrza dostarczanego do silnika znacząco wpływa na jego sprawność i bezproblemową eksploatację. W silnikach tuningowanych z podwyższonym ciśnieniem doładowania lub wyższym stopniem kompresji dochodzi do zwiększenia ciśnienia w skrzyni korbowej, dlatego zastosowanie zbiorników typu OCT w systemie dolotu staje się jeszcze ważniejsze. Wyższe ciśnienie panujące w skrzyni korbowej sprawia że ilość oparów wzrasta i brak odpowiedniego zespołu filtracji sprawi że szybko dojdzie do obniżenia sprawności układu dolotowego. Warto pamiętać że przedmuchy nie występują tylko w tuningowanych lub zużytych silnikach. Jest to zjawisko normalne i w większości przypadków występuje nawet w nowych seryjnych samochodach, dlatego instalacja OCT to podstawa, która zapewnia niezbędną filtrację wysokiej jakości i prowadzi do poprawy oraz utrzymania prawidłowej czystości układu dolotowego.

Jak działa separator oleju?

Głównym zadaniem separatora jest wyłapywanie cząsteczek oleju poprzez filtrację, wpadające do OCT opary przechodzą przez zestaw filtrów co prowadzi do odseparowania oleju i wyłapania zanieczyszczeń, dodatkowym czynnikiem wspierającym proces separowania cząsteczek jest temperatura, Zbiorniczki wykonane są z specjalnego stopu aluminium, który charakteryzuje się parametrem szybkiego oddawania ciepła, a niska temperatura w środku zbiorniczka wspiera proces kondensacji oleju na ściankach i elementach filtracyjnych separatora, co pozwala skutecznie oddzielać zabrudzenia.

Uniwersalny i dedykowany separator olejowy FMIC - jaki produkt wybrać ?

O ile sama zasada działania OCT jest bardzo prosta to jego konstrukcja w istotny sposób wpływa na sprawność filtracji, dlatego tak ważny jest zakup sprawdzonych produktów, renomowanych producentów. Nasze doświadczenie w świecie tuningu i motosportu daje możliwości testowania różnych konstrukcji i wyboru najlepszych rozwiązań. W naszym sklepie znajdziesz OCT firm takich jak: FMIC, JrSpec, Properfect, Nuke Performance oraz Radium Engineering.W zależności od potrzeb możesz sięgnąć po proste rozwiązania oparte na nieskomplikowanej konstrukcji, które sprawdzą się w większości aut ulicznych, lub bardziej rozbudowane konstrukcję z technologią zaczerpniętą ze świata motosportu. Wszystkie zbiorniczki posiadają wskaźnik poziomu napełnienia w postaci bagnetu, lub przezroczystej rurki. Przeważająca ilość zbiorniczków posiada korek spustowy w dolnej części, zwykle na denku. By zapewnić długi okres eksploatacji warto wybrać zbiorniczek o dużej pojemności, ponieważ będzie wymagał on rzadszego opróżniania. Proste rozwiązanie oznacza niską cenę , a mimo tego jest wystarczającym rozwiązaniem do zapewnienia dobrej filtracji seryjnego samochodu, jednak gdy w grę wchodzą mocno tuningowane jednostki napędowe, lub znacząca dla Ciebie jest wysoka jakość produktu i prostota użytkowania zachęcamy do wyboru części kategorii premium. Zbiorniczki zwykle wykonywane są z polerowanego aluminium albo anodowanego, w kolorze czarnym, niebieskim lub czerwonym.

Jeśli mowa o produktach klasy premium nie sposób przejść obojętnie obok oferty Nuke Performance oraz Radium Engineering, gdzie spotkać można takie rozwiązania jak np AOS-R, który zachowując wszystkie cechy standardowego separatora dodatkowo wprowadza innowacyjność w postaci automatycznego powrotu oleju ponownie do miski olejowej. Taki separator zdecydowanie ułatwia użytkowanie, sprowadzając czynności okresowych serwisów do minimum, i eliminując konieczność spuszczania zgromadzonego płynu. OCT Klasy premium charakteryzuję się również dużymi możliwościami konfiguracji, to Ty masz kontrolę nad wejściami i wyjściami do zbiorniczka które możesz w prosty sposób wymienić i decydować nad formą filtracji. Montując 1 króciec i filterek możesz zmienić funkcję separatora na upust do atmosfery i zmienić jego funkcjonalność względem rozwiązania z 2 króćcami i powrotem ciśnienia do dolotu. W naszej ofercie poza zbiornikami znajdziesz wiele akcesoriów takich jak mocowania. filtry, zamienne wkłady filtracyjne, bagnety, czy specjalne zestawy do opróżniania zbiorniczków bez konieczności ich demontażu. Oferujemy również rozwiązania dedykowane pasujące do samochodów marki BMW 5, Toyota, Ford, Dodge i wielu innych.

Duzy stan magazynowy sprawia że dostawy produktów do klienta są realizowane błyskawicznie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i zakupu Oil Catch Tanka, w razie wątpliwości nasza obsługa klienta oferuje informacje i pomoc w dopasowaniu skrojonego pod oczekiwania klienta rozwiązania.