Intercooler

Produkty 1-24 z 1790

Sortuj wg
na stronę
Zestaw orurowania do intercoolera Mini Cooper S R55 R56 R57 R58 R59 R60 R61 2010+
1 150,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 250x223x70mm
1 489,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 514x329x70mm
2 629,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 316x276x70mm
1 859,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 316x223x70mm
1 599,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 316x170x70mm
1 339,00 zł

W magazynie

Rdzeń Intercoolera Setrab Proline 250x382x70mm
2 229,01 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Renault Megane 3 RS
1 999,01 zł

W magazynie

Wymiennik Ciepła Chargecooler Radiator FMIC.Pro Audi RS 4 B9 / RS 5 F5
1 599,00 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Hyundai I20 N 1.6 T-GDI
1 999,01 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Hyundai I30 N 2.0 T-GDI
2 449,00 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Honda Civic Type R FK2
2 099,01 zł

W magazynie

Intercooler  FMIC.Pro Volvo S60II / V60 / XC60 2.0 T
1 999,00 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Honda Civic Type R FK8
2 598,99 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Opel Corsa D OPC GSI 1.6 T
2 598,99 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Fiat 500 Abarth
2 298,99 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Ford Explorer ST
3 199,00 zł

W magazynie

Twin-Turbo intercooler 595x180x90mm FMIC.EU boczny wylot
1 248,99 zł

W magazynie

Twin-Turbo intercooler 595x180x90mm FMIC.EU
1 248,99 zł

W magazynie

Intercooler dedykowany Fiat 500 1.2 1.3 M-jet Ford KA 1.3 TDCi
829,00 zł

W magazynie

Intercooler wodny FMIC.Pro Mercedes Benz C43 AMG
4 499,00 zł

W magazynie

Intercooler Fmic.Pro Ford Focus MK2 ST225
1 498,99 zł

W magazynie

Intercooler FMIC.Pro Ford focus RS MK2
2 498,99 zł

W magazynie

Zestaw orurowania do intercoolera Audi A4/A5 B9 2.0T Czarny
1 699,00 zł

W magazynie

Następna strona

Produkty 1-24 z 1790

Sortuj wg
na stronę

INTERCOOLERY

Intercooler - tuningowa chłodnica powietrza

Intercooler FMIC.PL to najwyższej jakości tuningowe chłodnice powietrza, wykorzystywane są do zwiększenia wydajności silników z turbodoładowaniem. To właśnie tuningowy intercooler pozwala niezwykle efektywnie schłodzić powietrze rozgrzane często do blisko 200'C tłoczone przez turbo czy kompresor. Obecnie IC stosowane są we wszystkich silnikach doładowanych, bez względu na ich rodzaj paliwa - my oferujemy ich znacznie wydajniejsze wersje. Intercooler FMIC dzięki dużej ofercie rozmiarów można łatwo dopasować do większości tuningowanych samochodów. Mogą być wykorzystywane zarówno w silnikach z turbosprężarką, jak i kompresorem. Dzięki ogromnej wydajności nasze produkty są stosowane w drifcie, streecie, a także najmocniejszych dragsterach w kraju . Obniżenie temperatury w dolocie pozwala na agresywniejsze strojenie, co przekłada się na wyższą moc i moment obrotowy. W naszej ofercie znajdują się tuningowe coolery, takie jak FMIC.PL oraz JRSPEC. Mają one wydajny rdzeń drugiego typu o grubych ściankach, wykonanych z polerowanego aluminium najwyższej jakości. Wybór markowego produktu to bardzo ważna sprawa, nieszczelność w układzie dolotowym może powodować spadek mocy silnika, a nawet uszkodzenie turbosprężarki. W przybliżeniu Można przyjąć, że powietrze zimniejsze o 10° C jest gęstsze o około 3-5 %, co równa się zbliżonemu przyrostowi osiągów silnika. Oryginalnie montowane coolery są w stanie schłodzić powietrze o około 40 %, ich tuningowe odpowiedniki charakteryzują się jeszcze większą wydajnością dzięki czemu nawet przy ekstremalnych temperaturach powietrza silnik nie traci mocy. W naszym sklepie znajdziecie też intercoolery jednostronne, które również mają wydajny rdzeń z polepszonymi przepływami, gwarantując wysoką jakość obniżenia temperatury oraz doskonały przepływ, dzięki czemu nie zapychają dolotu. To sprawia, że cooler jednostronny znacznie ułatwia montaż w niektórych samochodach, zapewniając przy tym ciągle znakomite obniżenie temperatury.

Jakie jest zadanie intercoolera? Jak obniżyć temperaturę powietrza doładowującego?

Intercooler to w najprościej mówiąc chłodnica powietrza, która działa jak wymiennik ciepła, jego zadaniem jest obniżenie temperatury doładowanego powietrza. Wzrost ciśnienia poprzez sprężenie powietrza w turbinie lub kompresorze powoduje gwałtowny wzrost temperatury, by wykorzystać pełny potencjał doładowania kluczowym jest zbudować układ dolotowy w oparciu o wydajny intercooler, który zapewni skuteczne obniżenie temperatury. Generowanie dużej mocy najprościej jest osiągnąć przez zwiększenie doładowania silnika, wzrost ciśnienia w układzie dolotowym, powoduje wtłoczenie dodatkowego powietrza do komory spalania, poprawiając proces spania. Aby zwiększyć ciśnienie w układzie musimy je sprężać, tym samym podnosząc jego temperaturę. Dopływ dodatkowego powietrza o wysokiej temperaturze nie zapewni zamierzonych efektów, dlatego musimy zadbać o obniżenie temperatury wcześniej sprężonego powietrza. W nowoczesnych samochodach są również stosowane wymienniki wodne.

Chłodnica powietrza doładowującego to kluczowy element mający bezpośredni wpływ na przebieg procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, obniżenie temperatury powietrza powoduje wzrost gęstości powietrza, co niesie ze sobą korzyści zwiększenia dostarczonego tlenu do komory spalania. Więcej tlenu, oznacza możliwość wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa. co przekłada się na bezpośredni wzrost mocy i momenty obrotowego silnika. Chłodniejsze powietrze przekłada się również na obniżenie emisji szkodliwych związków wraz ze spalinami, a efektywniejsze spalanie mieszanki może nieść ze sobą korzyści nawet w zakresie zużycia paliwa.

Intercooler - Rodzaje

Rodzaj intercoolera jest dedykowany jego umiejscowieniem. Wyróżniamy cztery główne grupy :

  • FMIC ( Front Mounted Intercooler) to określenie montowanych intercoolerów centralnie na pasie przednim. Jest to najczęściej spotykane rozwiązanie w autach wyposażonych w silnik z doładowaniem. Popularność FMIC jest podyktowana prostotą montażu oraz co oczywiste najlepszemu przepływowi zimnego powietrza wpadającego przez zderzak i nakierowanego bezpośrednio na rdzeń intercoolera. Większa ilość powietrza wpadającego na rdzeń w bezpośredni sposób poprawia jego wydajność, rozwiązaniem które maksymalizuje sprawność intercoolera jest montaż natrysku wody na jego rdzeń zapewniając dodatkowe chłodzenie intercoolera, które również przyczynia się do poprawy jego sprawności . Do wad tego typu montażu należy uwzględnić skomplikowany kształt oraz największą długość przewodów doprowadzających powietrze do intercoolera.
  • TMIC (Top Mounted Intercooler) Termin odnoszący się do intercoolerów montowanych nad silnikiem. Rozwiązanie to nie jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o mocno doładowane jednostki napędowe ze względu na niską wydajność spowodowaną dwoma czynnikami, tj. Słaby przepływ chłodnego powietrza przez intercooler, oraz jego rozgrzewanie przez wysoką temperaturę otoczenia, spowodowaną bliską obecnością silnika. Do zalet rozwiązań TMIC jest najkrótsza z możliwych droga między intercoolerem a silnikiem, sprawa to że sprężarka szybciej osiąga docelowe ciśnienie, a objętość powietrza w orurowaniu układu doładowania jest możliwie mała.
  • SMIC (Side Mounted Intercooler) czyli coolery montowane na boku pojazdu, zwykle w okolicach nadkola, są to rozwiązania wymuszone brakiem miejsca na wydajny intercooler w frontalnej części pojazdu. Zwykle rozwiązania te nie charakteryzują się dużą wydajnością ze względu na ograniczony przepływ powietrza zdefiniowany tylko przez wloty w zderzaku. Często producenci w celu zwiększenia wydajności chłodzenia stosują dwa coolery po obu stornach pojazdu. W przypadku tuningu mechanicznego, aby zwiększyć wydajność obniżenia temeperatury powietrza konieczna jest zmiana SMIC na bardziej wydajne, tuningowe odpowiedniki lub przejście na centralny IC typu FMIC.
  • V-Mount to układy w których intercooler jest umiejscowiony w taki sposób że patrząc z profilu tworzy literę V wraz z chłodnicą wody. IC przyjmuję pozycję pionową z pochyleniem do przodu, natomiast chłodnica wody zbliżoną do poziomej. Oczywistym minusem takiego rozwiązania jest potrzeba dużej ilości miejsca w frontowej części pojazdu, oraz konieczność zrobienia wylotu ciepłego powietrza przechodzącego przez IC. Rozwiązanie to niesie jednak ze sobą szereg zalet w postaci stosunkowo krótkiego orurowania między coolerem a silnikiem, ze względu na wlot i wylot chłodzonego powietrza umiejscowiony blisko silnika, a także chroni intercooler przed uszkodzeniami i bezpośrednim kontaktem z podłożem. W przypadku prawidłowo skonstruowanych kanałów powietrza montaż V-Mount zapewnia przepływ zimnego powietrza na wysokim poziomie nie tylko przez cooler, ale także przez chłodnice wody, co przekłada się na obniżenie temperatury płynu chłodniczego.

Intercoolery FMIC - wybierz sprawdzony produkt

W ofercie posiadamy tuningowe coolery uniwersalne, oraz dedykowane. Niezależnie czy budujesz auto do motosportu, czy szukasz poprawy osiągów swojego seryjnego samochodu, wymiana intercoolera to podstawowy element tuningu i początek drogi do większej mocy silnika dzięki stałej temperaturze ciśnienia doładowania. Oferujemy również produkty customowe, robione na indywidualne zamówienia klienta. W celu uzyskania wyceny produktu robionego na zamówienie przyślij do nas rysunek techniczny lub szkic projektu. Wycenimy Twój projekt i określimy czas wymagany na jego realizację.