Blow off

Produkty 1-24 z 449

Sortuj wg
Strona
na stronę
DV T9357 Blow off Fmic.UE do BMW N20 F10 F20 F22 F30 F32
169,00 zł

W magazynie

Blow-off Valve Spring Tial Sport Q and QR Series Orange -4psi
149,99 zł

Na zamówienie

Blow-off Valve Spring Tial Sport Q and QR Series Brown
149,99 zł

Na zamówienie

Blow-off Valve Spring Tial Sport Q and QR Series Yellow
149,99 zł

Na zamówienie

Blow-off Valve Spring Tial Sport Q and QR Series Green
149,99 zł

W magazynie

RTMG Performance 50mm Ball Bearing Blow Off Valve Kit with V-Band Black Stainless Steel
1 187,98 zł

Na zamówienie

Blow off Greddy RZ style
229,00 zł

W magazynie

RTMG Performance Blow Off Valve Blanking Plate for 1.8/2.0 TSI/TFSI Black
263,99 zł

Na zamówienie

Zawór DV Volvo T6 3.0 Ford Mustang 2.3 Mercedes 180/200/250/300
199,00 zł

W magazynie

Zawór DV+ do VAG VW Golf MK7 R Audi 8V S3
199,00 zł

W magazynie

Audi S3 8P VW Golf V 5 VI 6 R 2.0 TFSI/TSI Relokator zaworu blow off
549,00 zł

W magazynie

Adapter czujnika podciśnienia Turbo Boost do VW 2.0T FSI TSI TFSI EA888
89,99 zł

W magazynie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.8/2.0 TSI EA888 Gen 3 Engines Black
1 209,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve for Porsche 911 Turbo/GT2 (997) Black
758,98 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for Mercedes Benz 1.6T M274 Black
1 209,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 2.0 TSI EA888 Gen4 for VW Golf MK8 GTI/R Black
1 374,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.6 THP for Peugeot/Citroen/Mini Cooper S Black
1 187,98 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for Ford Mustang 2.3 EcoBoost Black
1 143,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.8/2.0 TSI EA888 Gen 1 and 2 Engines Black
1 209,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.8/2.0 TSI EA888 Gen 3 Engines Blue
1 209,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.4 TSI CAX Black
1 319,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 2.0 TFSI EA113 Engines Black
1 209,99 zł

Na zamówienie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for Opel 1.6T Corsa OPC/Astra OPC/Zafira Black
670,98 zł

W magazynie

RTMG Performance Diverter Valve Kit for 1.4 TSI EA111 Twincharger Black
1 319,99 zł

Na zamówienie

Następna strona

chevron-right

Produkty 1-24 z 449

Sortuj wg
Strona
na stronę

Zawór Blow off i DV - czym są?

Zawory Blow off i DV to dwa najbardziej popularne rodzaje zaworów. Blow off to zawór atmosferyczny, czyli wypuszczający nadciśnienie poza układ dolotowy silnika,  DV to rozwiązanie gdzie nadmiar wpuszczany jest ponownie do układu dolotowego.

Blow off, czyli zawór upustowy ciśnienia pompowanego przez zespół doładowania, to właśnie BOV odpowiada za upuszczenie nadmiaru powietrza z dolotu w momencie zamknięcia przepustnicy, chroniąc turbosprężarkę przed nagłym zatrzymaniem wirników, znacznie wydłuża żywotność turbo. Oprócz funkcji ochronnej turbo, Twój samochód zyskuje również na atrakcyjności brzmienia jednostki napędowej poprzez każde odpuszczenie gazu, które wywołuje charakterystyczny dźwięk "pssst" wydobywającego się z otwartego zaworu blow off.

Drugim typem jest dump valve (DV). W odróżnieniu od blow off, powietrze wypuszczone przez DV ponownie wraca do orurowania dolotowego, tworząc obieg zamknięty . Dzięki recyrkulacji jest on znacznie cichszy od blow-off. DV docenią właściciele aut seryjnych, którym zależy na cichej pracy zaworu upustowego. Każde zacięcie jak i zarówno zablokowanie tłoczka w zaworach blow off, czy DV może skutkować uszkodzeniem jednostki napędowej. Dlatego ważne jest wybieranie sprawdzonych produktów renomowanych marek. W naszej ofercie znajdziesz rozwiązania uniwersalne oraz dedykowane do konkretnych aut, które charakteryzują się prostym montażem na zasadzie plug and play.

Czy warto zamontować zawór upustowy Blow-off lub DV?

Ze względu na zasilanie turbosprężarki gazami wylotowymi problematyczne staje się kontrolowanie generowanego przez nią doładowania. Nie jest możliwym nagłe zatrzymanie wirnika, ze względu na stale generowane przez silnik spaliny. By zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej i turbosprężarki konieczne jest zastosowanie zaworu który w bezpośredni sposób jest w stanie upuścić nadmiar powietrza z układu dolotowego,

Zamknięcie przepustnicy wywołane przez odpuszczenie gazu powoduje nagłą blokadę przepływu powietrza w układzie dolotowym, przy czym ciągle generowane jest doładowanie. Sytuacja ta prowadzi do zwiększenia ilości powietrza w układzie dolotowym, w razie braku możliwości jego szybkiego upuszczenia doszłoby do uszkodzenia wirnika i łożysk sprężarki. W tym celu producenci silników skonstruowali zawory upustowe, w dwóch wariantach DV oraz Blow-off, te drugie szczególnie spotykane są w tuningu mechanicznym, zapewniając dodatkowo efekty dźwiękowe.

Blow off są znacznie głośniejsze, niż DV, choć stosowanie danego rodzaju zaworu upustowego zależy często od rodzaju silnika, gdyż niektóre jednostki napędowe(np 1.8T) na zaworze blow off często pokazują błędy. Pomóc mogą blow offy dwutłoczkowe jak np HKS SSQV 4.

Zawór upustowy DV czyli dump valve upuszczone powietrze wypuszcza ponownie w układ dolotowy - przed turbo, tworząc tym samym obieg zamknięty. Stosowanie DV jest popularne w seryjnych autach lub takich, które muszą być "ciche". Dump valve znakomicie sprawdza się w tej roli. Ciekawym rozwiązaniem łączącym cechy obu zaworów jest montaż specjalnych adapterów bezpośrednio pod DV, ich montaż powoduje zmianę charakterystyki działa i sprawia że część powietrza jest upuszczana w atmosferę, tak jak ma to miejsce w przypadku Blow-Off.

Jak działa zawór upustowy blow off? Jakie są korzyści z jego Stosowania?

Zasadą funkcjonowania zaworu upustowego jest bardzo prosta. To ciśnienie panujące w dolocie jest czynnikiem sterującym, osiągniecie wartości granicznej powoduje jego otwarcie, a nadmiar powietrza jest upuszczany poza układ. Posiadanie zaworu upustowego to konieczny warunek w silnikach doładowanych. Korzyściami sprawnie działającego zaworu Blow-off lub DV jest :

Wydłużenie żywotności turbosprężarki lub kompresora,

Płynniejsza reakcja jednostki napędowejna pedał przyspieszenia

Efekty dźwiękowe w przypadku Blow-off

Eliminacja niekorzystnego efektu pompażu.

Blow-off w silnikach diesla

Dotychczas montaż Blow-off nie był możliwy w jednostkach napędowych diesla, ponieważ sterowanie obrotami silnika odbywa się przez dawkowanie paliwa, a nie otwarciem przepustnicy . Naprzeciw oczekiwaniom klientów wyszliśmy z ofertą regulowanych Blow-off dedykowanych właśnie do diesla, a jedynym warunkiem który musi spełniać nasze auto jest posiadanie elektronicznego pedału przyspieszenia, spotykanego w praktycznie w wszystkich aktualnie produkowanych autach. Montaż blow offa jest bardzo prosty, a efekt dźwiękowy w niczym nie odbiega od klasycznych rozwiązań upustu ciśnienia doładowania w układach dolotowych z przepustnicą.