Uniwersalny zacisk hamulcowy 1 tłoczkowy Wilwood 120-16101 GM-Metric-Iron
Wilwood Na zamówienie
Uniwersalny zacisk hamulcowy 1 tłoczkowy Wilwood 120-16101 GM-Metric-Iron
GM-Metric-Iron Single Piston Floater
Wszystkie zaciski są nowe, a nie regenerowane, żeliwne i zaprojektowane specjalnie do sportu. GM Metric Calipers firmy Wilwood to elementy typu bolt-on, zastępujące zaciski GM Metric z 1978 r. i nowsze, powszechnie stosowane w kategoriach wyścigowych „spec”. Nowe zaciski Wilwood z tłoczkiem 2.50” dla GM Metric są oficjalnie zatwierdzone przez IMCA jako zamiennik OEM zgodny z przepisami dla Modified, Stock Cars, Hobby Stocks oraz Northern i Southern Sport Mods. Zacisk GM Metric jest również dostępny z tłoczkami 2.75” i 2.00” do zastosowań w innych seriach lub aplikacjach bez ograniczeń. Zaciski wymagają utwardzanych prowadnic Wilwood (sprzedawanych oddzielnie), zamów nr części 230-0619 (zestaw prowadnic), który zawiera 4 prowadnice, wystarczające na dwa zaciski.
Żeliwne zaciski GM Metric Wilwood łączą jakość nowych części z nowoczesną precyzją obróbki. Dostępne są trzy rozmiary tłoczków, aby ułatwić konstruktorom właściwe zbudowanie statycznego biasu układu hamulcowego. Wcześniej użytkownicy zacisków metric zazwyczaj musieli montować jednakowe zaciski na wszystkich czterech kołach, co drastycznie ograniczało możliwości strojenia i często powodowało proporcje biasu przód–tył niekorzystne dla prowadzenia i stabilności przy mocnym hamowaniu. Niektórzy konstruktorzy i inni dostawcy hamulców oferowali przetaczane zaciski OE, aby umożliwić strojenie biasu, jednak obróbka używanych odlewów, które nie były projektowane pod większą średnicę cylindra, może realnie osłabić wytrzymałość, niezawodność i osiągi.
Aby sprostać tym wymaganiom, Wilwood przygotował trzy osobne odlewy, wyposażone w tłoczki ze stali nierdzewnej 2.75", 2.50” lub 2.00" oraz uszczelki cylindrów o wysokiej odporności termicznej. Każdy odlew jest zaprojektowany pod konkretną średnicę cylindra. Zaciski są mocne i precyzyjne, bez zbędnego dodatkowego ciężaru wynikającego z przewymiarowanych odlewów. Tłoczki ze stali nierdzewnej są odporne na korozję i ograniczają przenoszenie ciepła z klocków, a wysokotemperaturowe uszczelki zapewniają długą żywotność w warunkach intensywnego hamowania i zachowują sprężystość, umożliwiając pewny powrót tłoczka po zwolnieniu.
| Tłoczki | |
|---|---|
| Liczba tłoczków | 1 |
| Powierzchnia tłoczków (in²) | 4.90 |
| Typ tłoczka | Stainless |
| Osłona pyłowa | No |
| Wymiary tarczy | |
| Szerokość tarczy (in) | 1.04 |
| Średnica tarczy (in) | 11.75 |
| Wymiary klocka | |
| Powierzchnia klocka (in²) | 8.7 |
| Objętość klocka (in³) | 2.9 |
| Klasa zastosowań i materiał | |
| Materiał | Cast Iron |
| Masa (lbs) | 4.3 |
| Kolory i wykończenie | |
| Kolor | Bare |
| Wykończenie | Bare |
| Mocowanie | |
|---|---|
| Rozstaw mocowania (in) | 5.46 |
| Pozycja mocowania | |
| Strona montażu | Universal |
| Typ mocowania | Floating |
| Kompatybilność z tarczami | |
|---|---|
| Szerokość tarczy (in) | 1.04 |
| Maksymalna szerokość tarczy (in) | 1.04 |
| Minimalna szerokość tarczy (in) | 0.81 |
| Maksymalna średnica tarczy (in) | 11.75 |
| Minimalna średnica tarczy (in) | 11.00 |
| Specyfikacja tłoczka | |
|---|---|
| Średnica cylindra tłoczka 1 (in) | 2.50 |
| Średnica cylindra tłoczka 2 (in) | |
| Średnica cylindra tłoczka 3 (in) | |
| Łączna powierzchnia tłoczków (in²) | 4.90 |
Więcej informacji
| Producent | Wilwood |
|---|---|
| Seria | GM Metric Iron |



