DynoSW Hamownia motocyklowa inercyjna BIKE-01
HAMOWNIA MOTOCYKLOWA INERCYJNA BIKE-01
Hamownia BIKE-01 przeznaczona jest do testowania motocykli o mocy do 250 kW (340 KM). Pomiar mocy i momentu obrotowego odbywa się metodą inercyjną (obciążenie bezwładnością rolki). Wyposażona jest w składany najazd oraz regulowane mocowanie przedniego koła.
Sterowanie pomiarem oraz zbieranie danych realizowane jest przez zaawansowany wielofunkcyjny sterownik. Hamownia jest dostarczana w pełni przygotowana do pomiarów - wymaga tylko podłączenia zasilania 230V i monitora lub telewizora.
Hamownia przygotowana jest na możliwość podłączenia dodatkowego Modułu Obciążeniowego DynoSW BOX -ECO (nr.kat. 60299) w celu rozbudowy do wersji obciążeniowej.
Podstawowe parametry hamowni
Sposób pomiaru |
Inercyjny |
Masa |
660 kg |
Wymiar rolki |
Ø 380x400 mm |
Masa rolki |
380 kg |
Moc Maksymalna |
250kW (340 KM) |
Prędkość maksymalna |
400 km/h |
Dokładność pomiaru |
poniżej 1% |
Czas pomiaru |
10-15 s |
Wymiary hamowni (dł. x szer. x wys.) |
2200 x 955 x 404 mm |
Klasa wyważenia rolki |
G 2.5 |
Korekty mocy zgodne z normą |
SAE J1349 |
Kolor podstawowy |
RAL 5005 |
I
Opis techniczny i przeznaczenie
Hamownia DynoSW BIKE-01 przeznaczona jest do kontroli i sprawdzania mocy motocykli w celach diagnostycznych. Szczególnie praktyczna jest w przypadku weryfikacji modyfikacji tuningowych silników. Krótki czas pomiaru gwarantuje nie przeciążanie silnika, pomiar jest prosty,a obsługa hamowni łatwa. Sonda szerokopasmowa AFR pozwala na pomiar składu mieszanki w czasie rzeczywistym co jest dodatkowo przedstawione na wykresie. Czujnik obrotów pozwala na precyzyjny pomiar momentu obrotowego oraz mocy dla motocykli nie wyposażonych fabrycznie w obrotomierz.
Dokładne wykresy pozwalają na odczytanie:
· momentu obrotowego silnika,
· mocy silnika,
· mocy na kołach,
· składu mieszanki.
W skład hamowni BIKE -01 wchodzi:
- obudowana rama z najazdem, rolką pomiarową i mocowaniem motocykla,
- komputer- sterownik pomiarowy z oprogramowaniem,
- klawiatura przenośna,
- przewody zasilające,
· szerokopasmowa sonda AFR,
- czujnik obrotów.
Opcje dodatkowe:
- wentylator chłodzący,
- monitor lub telewizor,
- moduł obciążeniowy BOX -ECO - rozbudowa do wersji obciążeniowej.
Opis elementów podstawowych hamowni:
- Rama hamowni malowana proszkowo w standardzie kolor niebieski RAL 5005 lub czerwony RAL 3020. Górna płaszczyzna pokryta ryflowaną blachą aluminiową o grubości 2 mm. W ramie zamontowana jest stalowa ocynkowana rolka pomiarowa wykonana z pełnego materiału. Rolka jest precyzyjnie wyważona, z powierzchnią zwiększającą przyczepność koła w postaci głębokiego moletu.
- Najazd stalowy ocynkowany z powłoką przeciwpoślizgową o długości 2 m.
- Mocowanie przedniego koła z regulacją odległości od rolki (w zależności od rozstawu kół motocykla). Przybliżony zakres regulacji: 1150-1750 mm (zależy od odległości między kołami oraz wielkości kół motocykla). Rozstaw od osi tylnego koła do zderzaka przedniego koła wynosi 2024 mm.
- Pasy mocujące - 5 szt, stabilizujące motocykl na stanowisku w czasie pomiaru.
- Sterowanie z wbudowanym układem pomiarowym i oprogramowaniem (zabudowany w ramie głównej). Wejścia do podłączenia znajdują się na pulpicie
- w ramie.
- Sonda szerokopasmowa AFR.
- Czujnik obrotów silnika dla motocykli niewyposażonych w obrotomierz.
Parametry sterownika hamowni
- Komputer bazowy 4-rdzeniowy Cortex A72 1,5GHz, 4GB RAM LPDDR4;
- Pamięć danych 32GB 100MB/s
- Mikrokontroler 32-bitowy RISC 64 MHz
Dane ogólne
· Gwarancja: 24 miesiące od daty zakupu
· Serwis na terenie Polski: czas reakcji 7 dni
Układy Wejścia / Wyjścia:
· Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/ac (2,4/5 GHz) · Bluetooth 5.0 (niska energia (BLE)) · Gigabit Ethernet · 2 porty USB 2.0 · 2 porty USB 3.0 · 2 x micro HDMI · Mini jack audio · Czujnik warunków otoczenia (temperatura, ciśnienie, wilgotność) · CAN-BUS 2.0B · Wyjścia zasilania dla czujników 12V, 5V o łącznej mocy 10W · Wyjście analogowe 0-10V · 2 wyjścia PWM low side 3A 40V · Dodatkowe wyjście low side 3A 40V |
· Wyjście przekaźnikowe dwuzaciskowe 250V 16A · Wejście prędkości rolki czujnika Halla do 10 Mhz · Wejście prędkości obrotowej silnika dla czujników Halla, VR, indukcyjnych lub pojemnościowych cęgowych do 15kHz · 2 wejścia analogowe czujnika tensometrycznego 0-5V (dla wzmocnionego sygnału) · Wejście analogowe ogólnego przeznaczenia 0-5V · 4 wejścia termopary z możliwością wejścia analogowego · 2 fizyczne wejścia przełącznika |
Koszt transportu ustalany indywidualnie!