ARP Śruby podpór wału Fiat 1.4L T-Jet Multiair
ARP W magazynie
ARP Śruby podpór wału Fiat 1.4L T-Jet Multiair
Nie bez powodu niemal każdy czołowy profesjonalny konstruktor silników polega na ARP Pro Series head studs w swoich w pełni wyczynowych jednostkach. Jak już wspomniano, obecnie nie ma na rynku lepszego zestawu szpilek. ARP wykorzystuje wysokogatunkowy stop 8740, oceniany znacznie wyżej niż jakość lotnicza, już na starcie.
Każda szpilka jest ustawiana pionowo w specjalnych stojakach i precyzyjnie poddawana obróbce cieplnej do 200 000 psi. Procedura ta zapewnia pełną penetrację cieplną. Efekt znacząco przewyższa wyroby gorszej jakości od innych producentów, którzy wrzucają elementy do kosza i liczą na szczęście. Każda szpilka jest szlifowana bezkłowo po obróbce cieplnej, aby uzyskać możliwie idealną współosiowość.
Procedura ta obejmuje około dziesięciu bardzo delikatnych przejść, co daje wyjątkowo prosty element. Warto podkreślić, że szpilki niższej jakości często w ogóle nie są szlifowane bezkłowo. Gwint jest walcowany jeszcze na prętach (zwykle przed obróbką cieplną, gdy materiał łatwiej poddaje się obróbce).
Dzięki tak ścisłym tolerancjom produkcyjnym szpilki ARP sprawiają, że uszczelki i głowice cylindrów dosłownie wślizgują się na swoje miejsce i ustawiają się idealnie w osi — czego nie zapewnią szpilki głowicy gorszej jakości.
Więcej informacji
| Producent | ARP |
|---|---|
| Marka | FIAT |



