Uniwersalny zacisk hamulcowy 4 tłoczkowy Wilwood 120-15254 Forged Narrow Dynalite
Wilwood
Na zamówienie
Uniwersalny zacisk hamulcowy 4 tłoczkowy Wilwood 120-15254 Forged Narrow Dynalite
Forged Narrow Dynalite
Nowe zaciski Wilwood Forged Narrow Mount Dynalite (FNDL) idealnie sprawdzają się i są powszechnie stosowane w wielu dyscyplinach wyścigowych, w tym w klasach late model, modified, sprint, off‑road oraz w wyścigach drogowych. Projekt opracowany komputerowo wraz z analizą naprężeń to najnowsza innowacja Wilwood, która zapewnia znaczący wzrost wytrzymałości i osiągów względem wszystkich porównywalnych modeli zacisków. Forged Narrow Mount Dynalite to najsilniejsze zaciski w swojej klasie. Zaciski FNDL są bezpośrednim zamiennikiem wszystkich wcześniejszych Wilwood NDL oraz podobnych modeli konkurencyjnych z rozstawem mocowania 3.50" na środku. Łącznie pięć śrub zapewnia wysoką sztywność mostka i pewne utrzymanie od góry wsuwanych klocków typu 7816 lub 7216. Pełna gama mieszanek klocków PolyMatrix pozwala dopasować reakcję hamulca i zakres temperaturowy do dowolnej aplikacji wyczynowej.
Proces kucia typu stress‑flow wyrównuje strukturę ziaren metalu zgodnie z kształtem korpusu zacisku. Dzięki temu eliminuje się pęknięcia i przerwania wewnętrznej struktury ziaren, które powstają podczas obróbki z litego bloku. Opracowane metodą FEA promieniowe przejście usuwa stopnie i uskoki między komorą tłoka a mostkami zacisku. Zastosowanie promienia w tym obszarze znacząco zwiększa odporność na ugięcie i rozwarcie zacisku pod obciążeniem. Testy ugięcia strukturalnego i przemieszczenia objętości wykazały, że Forged Narrow Mount Dynalite przewyższa wszystkie dotychczasowe konstrukcje w tym popularnym rozmiarze zacisku.
Wyjątkowa wytrzymałość tej nowatorskiej konstrukcji została połączona ze sprawdzonymi rozwiązaniami z wcześniejszych projektów Wilwood. Każdy zacisk jest wyposażony w stalowe płytki mostka Wilwood SRS. Płytki SRS eliminują zużycie mostka powodowane podcinaniem przez klocki i wydłużają żywotność korpusu. Sprężynujące działanie płytek SRS usuwa także grzechotanie klocków i tłumi drgania powodujące pisk podczas hamowania. Do standardowych cech Wilwood należą również uszczelki wysokotemperaturowe i tłoki ze stali nierdzewnej, które zapobiegają korozji i ograniczają przenoszenie ciepła z klocków. Wewnętrzne kanały płynu eliminują potrzebę stosowania zewnętrznych przewodów. Cztery odpowietrzniki w narożach ułatwiają skuteczne odpowietrzenie układu i pozwalają montować jeden zacisk w dowolnym miejscu: przód, tył, prawa lub lewa strona. Na dopełnienie całości starsze zaciski FNDL wykończono ekskluzyjną powłoką Black Anodize Wilwood, a nowsze wersje mają powłokę Type III Gray Anodize. W wybranych rozmiarach tłoków i szerokościach tarcz dostępne są także jednostki polerowane.
| Tłoki | |
|---|---|
| Liczba tłoków | 4 |
| Powierzchnia tłoków (in²) | 4.80 |
| Typ tłoka | Stainless |
| Mieszek przeciwpyłowy | No |
| Wymiary tarczy | |
| Szerokość tarczy (in) | 1.00 |
| Średnica tarczy (in) | 12.72 |
| Wymiary klocków | |
| Powierzchnia klocka (in²) | 6.36 |
| Objętość klocka (in³) | 3 |
| Klasa zastosowań i materiał | |
| Materiał | Forged Aluminium |
| Masa (lbs) | 4.1 |
| Kolory i wykończenie | |
| Kolor | Anodize |
| Wykończenie | Type III Anodize |
| Mocowanie | |
|---|---|
| Rozstaw otworów (in) | 3.50 |
| Pozycja montażu | |
| Strona montażu | Universal |
| Typ mocowania | Lug |
| Zgodność z tarczami | |
|---|---|
| Szerokość tarczy (in) | 1.00 |
| Maksymalna szerokość tarczy (in) | 1.00 |
| Minimalna szerokość tarczy (in) | 0.94 |
| Maksymalna średnica tarczy (in) | 12.72 |
| Minimalna średnica tarczy (in) | 11.75 |
| Specyfikacja tłoków | |
|---|---|
| Średnica tłoka 1 (in) | 1.75 |
| Średnica tłoka 2 (in) | 1.75 |
| Średnica tłoka 3 (in) | |
| Łączna powierzchnia tłoków (in²) | 4.80 |
Więcej informacji
| Producent |
Wilwood
|
|---|---|
| Seria | Forged Narrow Dynalite |