Fuel Pulse Damper FPD-R Inline Kits 8AN Radium Engineering
W magazynie
Fuel Pulse Damper FPD-R Inline Kits 8AN Radium Engineering
Otwieranie i zamykanie wtryskiwaczy paliwa powoduje powstawanie impulsów ciśnienia w szynie paliwowej, co może prowadzić do niestabilnego ciśnienia paliwa. Aby osiągnąć bezpieczne i stałe ciśnienie w szynie, często konieczne jest zastosowanie tłumika impulsów paliwa (FPD). Wewnętrzna membrana FPD pochłania oscylujące impulsy i stabilizuje ciśnienie paliwa. Korekta ta może być mierzona w całym zakresie obrotów i często może pomóc w gwałtownym wzroście obrotów biegu jałowego, szczególnie w przypadku wtryskiwaczy o wysokim przepływie. Co więcej, tłumik impulsów paliwa może pomóc w rozwiązaniu nieregularnych skoków stosunku ubogiego powietrza do paliwa, powszechnie odczuwanych jako „potknięcia”, które są trudne do zestrojenia.
Wiele wysokowydajnych silników OEM wykorzystuje fabryczny tłumik impulsów paliwa, w tym Toyota 2JZ-GTE, Nissan VQ35DE i Subaru EJ20/EJ25. Zastosowanie tłumika rzędowego doskonale sprawdza się w zastosowaniach, w których nie ma możliwości bezpośredniego montażu na listwie paliwowej.
NIEZALECANE PO STRONIE NISKIEGO CIŚNIENIA MECHANICZNYCH POMP PALIWOWYCH
Co sprawia, że FPD Radium jest tak wyjątkowy?
Oprócz elastyczności w stosowaniu zwykłych złączek, FPD Radium Engineering wykorzystują port referencyjny podciśnienia / doładowania, który pozwala na prawidłowe działanie tłumika impulsów paliwa nawet przy podwyższonym ciśnieniu paliwa. Staje się to niezbędne w układach doładowanych, które wykorzystują regulator ciśnienia paliwa o szybkości narastania 1:1.
Jaka jest różnica między FPD-R i FPD-XR?
FPD-R (zielona góra) jest nieco krótszy niż FPD-XR (czarna góra), dzięki czemu może być stosowany w aplikacjach o ograniczonej przestrzeni. FPD-XR ma jednak szerszy zakres odpowiedzi więc jeśli tylko miejsce na to pozwala Radium zaleca korzystanie z FPD-XR.
KTÓRY TŁUMIK WYBRAĆ?
FPD-R (Fuel Pulse Damper-Range) i FPD-XR (Fuel Pulse Damper-Extra Range) mają unikalne podstawowe „statyczne” wymagania dotyczące ciśnienia paliwa:
Wymagane ciśnienie bazowe FPD-R = 40 - 70 psi (statyczne)
Wymagane ciśnienie bazowe FPD-XR = 40 - 105 psi (statyczne)
Ciśnienie bazowe to ciśnienie paliwa mierzone, gdy pompa paliwa pracuje BEZ przewodu podciśnienia podłączonego do regulatora.
WAŻNE: Powyższe zakresy dotyczą wyłącznie statycznego ciśnienia bazowego paliwa. Każde dynamiczne ciśnienie paliwa wytworzone przez FPR o wzrastającej prędkości obrotowej poza tym zakresem jest dopuszczalne, ale tylko wtedy, gdy podstawowe „statyczne” ciśnienie paliwa jest ustawione w tych zakresach i podłączony jest przewód odniesienia podciśnienia / doładowania.
Przykład 1:
Pojazd: Mitsubishi EVO
Podstawowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 43,5 psi
Ciśnienie doładowania: 30 psi
Regulator ciśnienia doładowania? Tak
Czy mogę użyć FPD-R? Tak. Nawet jeśli ciśnienie paliwa wynosi 73,5 psi przy pełnym doładowaniu, FPD-R będzie działać, ponieważ podstawowe ciśnienie statyczne zostało ustawione w zakresie 40-70 psi. Należy jednak zainstalować przewód referencyjny podciśnienia/doładowania.
Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie ma potrzeby instalowania przewodu referencyjnego podciśnienia/doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.
Przykład 2:
Pojazd: BMW E46 M3
Bazowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 72,5 psi
Ciśnienie doładowania: 20 psi
Regulator ciśnienia doładowania? Tak
Czy mogę użyć FPD-R? Nie. Bazowe statyczne ciśnienie paliwa przekracza wymóg 40-70 psi.
Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie trzeba również instalować przewodu referencyjnego podciśnienia / doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.
Cechy
Zestaw posiada obudowę z anodyzowanego aluminium z dużym otworem centralnym 0,69", który wykorzystuje dwa liniowe porty wlotowe/wylotowe z gwintami 3/4”-16 UNF dla złączek 8AN ORB. W zależności od rozmiaru używanego węża doprowadzającego paliwo, do wyboru są 3 zestawy, które zawierają różne męskie złączki adaptera (-6AN, -8AN, barb). Złączki te są uszczelniane za pomocą O-ring-ow z FKM.
Port żeński 1/8” NPT jest wkręcony w środek. W tym miejscu powszechnie stosowany jest manometr paliwa lub inne czujniki do pomiaru ciśnienia lub temperatury.
Korzystając z dostarczonych śrub/nakrętek M6, zestaw FPD można zamontować pod dowolnym możliwym kątem, w tym do góry nogami. Aby uzyskać najlepsze wyniki powinien być podłączona jak najbliżej szyn paliwowych.
Ten produkt jest bezpieczny do stosowania ze wszystkimi rodzajami paliwa, w tym z mieszankami alkoholowymi, takimi jak E85.
Przyłącza
Oferowane w trzech różnych wersjach, a wyboru należy dokonać w oparciu o rodzaj wymaganego połączenia przewodu.
Wersja -01 jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku stosowania gumowych węży paliwowych 5/16”. Wymagane są zaciski do węży.
Wersja -06 jest dostarczana z adapterami do podłączania węży -6AN
Wersja -08 jest dostarczana z adapterami do podłączania węży -8AN
Co zawiera
-Anodowana/grawerowana laserowo aluminiowa górna część, R=zakres lub XR=dodatkowy zakres
-Korpus z anodyzowanego aluminium z żeńskimi portami ORB -8AN
-Adapter ORB z anodyzowanego aluminium, do wyboru rozmiar
-Membrana odporna na benzynę i alkohol (E85)
-Śruby i nakrętki montażowe M6 ze stali nierdzewnej
-Gumowy przewód podciśnienia o średnicy wewnętrznej 4 mm
-Złącze Y przewodu podciśnieniowego
Wtyczka -1/8” NPT
Więcej informacji
Producent | Radium Engineering |
---|