Fuel Pulse Damper FPD-R Inline Kits 6AN Radium Engineering

SKU USA-RAD-20-0199-06

  W magazynie

 
Kup teraz, wysyłka w dniu dzisiejszym.
Zamów w ciągu 
00:00:00

Fuel Pulse Damper FPD-R Inline Kits 6AN Radium Engineering

Otwieranie i zamykanie wtryskiwaczy paliwa powoduje powstawanie impulsów ciśnienia w szynie paliwowej, co może prowadzić do niestabilnego ciśnienia paliwa. Aby osiągnąć bezpieczne i stałe ciśnienie w szynie, często konieczne jest zastosowanie tłumika impulsów paliwa (FPD). Wewnętrzna membrana FPD pochłania oscylujące impulsy i stabilizuje ciśnienie paliwa. Korekta ta może być mierzona w całym zakresie obrotów i często może pomóc w gwałtownym wzroście obrotów biegu jałowego, szczególnie w przypadku wtryskiwaczy o wysokim przepływie. Co więcej, tłumik impulsów paliwa może pomóc w rozwiązaniu nieregularnych skoków stosunku ubogiego powietrza do paliwa, powszechnie odczuwanych jako „potknięcia”, które są trudne do zestrojenia.

Wiele wysokowydajnych silników OEM wykorzystuje fabryczny tłumik impulsów paliwa, w tym Toyota 2JZ-GTE, Nissan VQ35DE i Subaru EJ20/EJ25. Zastosowanie tłumika rzędowego doskonale sprawdza się w zastosowaniach, w których nie ma możliwości bezpośredniego montażu na listwie paliwowej.

NIEZALECANE PO STRONIE NISKIEGO CIŚNIENIA MECHANICZNYCH POMP PALIWOWYCH


Co sprawia, że FPD Radium jest tak wyjątkowy?


Oprócz elastyczności w stosowaniu zwykłych złączek, FPD Radium Engineering wykorzystują port referencyjny podciśnienia / doładowania, który pozwala na prawidłowe działanie tłumika impulsów paliwa nawet przy podwyższonym ciśnieniu paliwa. Staje się to niezbędne w układach doładowanych, które wykorzystują regulator ciśnienia paliwa o szybkości narastania 1:1.


Jaka jest różnica między FPD-R i FPD-XR?

FPD-R (zielona góra) jest nieco krótszy niż FPD-XR (czarna góra), dzięki czemu może być stosowany w aplikacjach o ograniczonej przestrzeni.

KTÓRY TŁUMIK WYBRAĆ?

FPD-R (Fuel Pulse Damper-Range) i FPD-XR (Fuel Pulse Damper-Extra Range) mają unikalne podstawowe „statyczne” wymagania dotyczące ciśnienia paliwa:

Wymagane ciśnienie bazowe FPD-R = 40 - 70 psi (statyczne)

Wymagane ciśnienie bazowe FPD-XR = 40 - 105 psi (statyczne)

Ciśnienie bazowe to ciśnienie paliwa mierzone, gdy pompa paliwa pracuje BEZ przewodu podciśnienia podłączonego do regulatora.

WAŻNE: Powyższe zakresy dotyczą wyłącznie statycznego ciśnienia bazowego paliwa. Każde dynamiczne ciśnienie paliwa wytworzone przez FPR o wzrastającej prędkości obrotowej poza tym zakresem jest dopuszczalne, ale tylko wtedy, gdy podstawowe „statyczne” ciśnienie paliwa jest ustawione w tych zakresach i podłączony jest przewód odniesienia podciśnienia / doładowania.

Przykład 1:

Pojazd: Mitsubishi EVO

Podstawowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 43,5 psi

Ciśnienie doładowania: 30 psi

Regulator ciśnienia doładowania? Tak

Czy mogę użyć FPD-R? Tak. Nawet jeśli ciśnienie paliwa wynosi 73,5 psi przy pełnym doładowaniu, FPD-R będzie działać, ponieważ podstawowe ciśnienie statyczne zostało ustawione w zakresie 40-70 psi. Należy jednak zainstalować przewód referencyjny podciśnienia/doładowania.

Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie ma potrzeby instalowania przewodu referencyjnego podciśnienia/doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.

Przykład 2:

Pojazd: BMW E46 M3

Bazowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 72,5 psi

Ciśnienie doładowania: 20 psi

Regulator ciśnienia doładowania? Tak

Czy mogę użyć FPD-R? Nie. Bazowe statyczne ciśnienie paliwa przekracza wymóg 40-70 psi.

Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie trzeba również instalować przewodu referencyjnego podciśnienia / doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.


Cechy

Zestaw posiada obudowę z anodyzowanego aluminium z dużym otworem centralnym 0,69", który wykorzystuje dwa liniowe porty wlotowe/wylotowe z gwintami 3/4”-16 UNF dla złączek 8AN ORB. W zależności od rozmiaru używanego węża doprowadzającego paliwo, do wyboru są 3 zestawy, które zawierają różne męskie złączki adaptera (-6AN, -8AN, barb). Złączki te są uszczelniane za pomocą O-ring-ow z FKM.

Port żeński 1/8” NPT jest wkręcony w środek. W tym miejscu powszechnie stosowany jest manometr paliwa lub inne czujniki do pomiaru ciśnienia lub temperatury.

Korzystając z dostarczonych śrub/nakrętek M6, zestaw FPD można zamontować pod dowolnym możliwym kątem, w tym do góry nogami. Aby uzyskać najlepsze wyniki powinien być podłączona jak najbliżej szyn paliwowych.

Ten produkt jest bezpieczny do stosowania ze wszystkimi rodzajami paliwa, w tym z mieszankami alkoholowymi, takimi jak E85.

Przyłącza

Oferowane w trzech różnych wersjach, a wyboru należy dokonać w oparciu o rodzaj wymaganego połączenia przewodu.

Wersja -01 jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku stosowania gumowych węży paliwowych 5/16”. Wymagane są zaciski do węży.

Wersja -06 jest dostarczana z adapterami do podłączania węży -6AN

Wersja -08 jest dostarczana z adapterami do podłączania węży -8AN

Co zawiera

-Anodowana/grawerowana laserowo aluminiowa górna część, R=zakres lub XR=dodatkowy zakres

-Korpus z anodyzowanego aluminium z żeńskimi portami ORB -8AN

-Adapter ORB z anodyzowanego aluminium, do wyboru rozmiar

-Membrana odporna na benzynę i alkohol (E85)

-Śruby i nakrętki montażowe M6 ze stali nierdzewnej

-Gumowy przewód podciśnienia o średnicy wewnętrznej 4 mm

-Złącze Y przewodu podciśnieniowego

Wtyczka -1/8” NPT

 

Więcej informacji

Producent Radium EngineeringRadium Engineering
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie: Fuel Pulse Damper FPD-R Inline Kits 6AN Radium Engineering
Twoja ocena:
Ładowanie...

Dodano Twoją recenzję do moderacji.