Fuel Pulse Damper FPD-R 8AN ORB Direct Mount Kits Radium Engineering
W magazynie
Fuel Pulse Damper FPD-R 8AN ORB Direct Mount Kits Radium Engineering
Otwieranie i zamykanie wtryskiwaczy paliwa powoduje powstawanie impulsów ciśnienia w szynie paliwowej, co może prowadzić do niestabilnego ciśnienia paliwa. Aby osiągnąć bezpieczne i stałe ciśnienie w szynie, często konieczne jest zastosowanie tłumika impulsów paliwa (FPD). Wewnętrzna membrana FPD pochłania oscylujące impulsy i stabilizuje ciśnienie paliwa. Korekta ta może być mierzona w całym zakresie obrotów i często może pomóc w gwałtownym wzroście obrotów biegu jałowego, szczególnie w przypadku wtryskiwaczy o wysokim przepływie. Co więcej, tłumik impulsów paliwa może pomóc w rozwiązaniu nieregularnych skoków stosunku ubogiego powietrza do paliwa, powszechnie odczuwanych jako „potknięcia”, które są trudne do zestrojenia.
NIEZALECANE PO STRONIE NISKIEGO CIŚNIENIA MECHANICZNYCH POMP PALIWOWYCH
Co sprawia, że FPD Radium jest tak wyjątkowy?
Oprócz elastyczności w stosowaniu zwykłych złączek, FPD Radium Engineering wykorzystują port referencyjny podciśnienia / doładowania, który pozwala na prawidłowe działanie tłumika impulsów paliwa nawet przy podwyższonym ciśnieniu paliwa. Staje się to niezbędne w układach doładowanych, które wykorzystują regulator ciśnienia paliwa o szybkości narastania 1:1.
Jaka jest różnica między FPD-R i FPD-XR?
FPD-R (zielona góra) jest nieco krótszy niż FPD-XR (czarna góra), dzięki czemu może być stosowany w aplikacjach o ograniczonej przestrzeni.
KTÓRY TŁUMIK WYBRAĆ?
FPD-R (Fuel Pulse Damper-Range) i FPD-XR (Fuel Pulse Damper-Extra Range) mają unikalne podstawowe „statyczne” wymagania dotyczące ciśnienia paliwa:
Wymagane ciśnienie bazowe FPD-R = 40 - 70 psi (statyczne)
Wymagane ciśnienie bazowe FPD-XR = 40 - 105 psi (statyczne)
Ciśnienie bazowe to ciśnienie paliwa mierzone, gdy pompa paliwa pracuje BEZ przewodu podciśnienia podłączonego do regulatora.
WAŻNE: Powyższe zakresy dotyczą wyłącznie statycznego ciśnienia bazowego paliwa. Każde dynamiczne ciśnienie paliwa wytworzone przez FPR o wzrastającej prędkości obrotowej poza tym zakresem jest dopuszczalne, ale tylko wtedy, gdy podstawowe „statyczne” ciśnienie paliwa jest ustawione w tych zakresach i podłączony jest przewód odniesienia podciśnienia / doładowania.
Przykład 1:
Pojazd: Mitsubishi EVO
Podstawowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 43,5 psi
Ciśnienie doładowania: 30 psi
Regulator ciśnienia doładowania? Tak
Czy mogę użyć FPD-R? Tak. Nawet jeśli ciśnienie paliwa wynosi 73,5 psi przy pełnym doładowaniu, FPD-R będzie działać, ponieważ podstawowe ciśnienie statyczne zostało ustawione w zakresie 40-70 psi. Należy jednak zainstalować przewód referencyjny podciśnienia/doładowania.
Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie ma potrzeby instalowania przewodu referencyjnego podciśnienia/doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.
Przykład 2:
Pojazd: BMW E46 M3
Bazowe statyczne ciśnienie paliwa OEM: 72,5 psi
Ciśnienie doładowania: 20 psi
Regulator ciśnienia doładowania? Tak
Czy mogę użyć FPD-R? Nie. Bazowe statyczne ciśnienie paliwa przekracza wymóg 40-70 psi.
Czy mogę użyć FPD-XR? Tak. Nie trzeba również instalować przewodu referencyjnego podciśnienia / doładowania, ponieważ maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 105 psi.
W zestawie
-Anodowany i grawerowany laserowo aluminiowy wierzch, R = zakres lub XR = dodatkowy zakres
-Korpus z anodyzowanego aluminium z gwintem zewnętrznym, 8AN ORB lub 3/8” NPT
-Osprzęt ze stali nierdzewnej
-Gumowy wąż podciśnienia o średnicy wewnętrznej 4 mm
-Złącze Y węża podciśnieniowego
Więcej informacji
Producent | Radium Engineering |
---|