Szpilki do głowicy ARP 203-4207 Toyota 2.0L 3SGTE DOHC 12pt HSK 625+
W magazynie
Szpilki do głowicy ARP 203-4207 Toyota 2.0L 3SGTE DOHC 12pt HSK 625+
Nazwa: Szpilki do głowicy ARP 203-4207 Toyota 2.0L 3SGTE DOHC 12pt HSK 625+
Marka - ARP
Numer części - ARP-203-4207
Kraj produkcji - Stany Zjednoczone
Nie bez powodu praktycznie każdy czołowy profesjonalny konstruktor silników polega na szpilkach głowicy z serii ARP Pro w swoich wyczynowych zespołach napędowych. Mówiąc wprost nie ma dziś lepszej konfiguracji szpilek na rynku. ARP używa tylko stopu premium 8740 i zastrzeżonego stopu ARP2000 które są oceniane znacznie lepiej niż stale stopowe jakości „lotniczej”. Po drugie każda szpilka jest umieszczona pionowo do specjalnych stojaków i precyzyjnie poddawana obróbce cieplnej do 190 000psi dla materiału 8740 i 220 000psi dla materiału ARP2000. Ta procedura zapewnia całkowite przenikanie ciepła a wyniki są znacznie lepsze niż w niższej jakości szpilkach innych producentów. Ważne jest aby pamiętać, że szpilki o niższej jakości nie są nawet pozbawione środka - materiał jest walcowany w postaci pręta (głównie przed obróbką cieplną, gdy materiał jest łatwiej obrabiać). Ponieważ szpilki ARP są produkowane z tak wysokimi tolerancjami zauważysz, że uszczelki i głowice cylindrów dosłownie ślizgają się na swoim miejscu i są idealnie dopasowane – nie dzieje się się tak w przypadku szpilek do głowicy gorszej jakości.
Używanie szpilek znacząco ułatwia montaż silnika (zwłaszcza silnika do motorsportu który musi być serwisowany często i szybko!) z zapewnieniem prawidłowego ustawienia głowicy cylindra i uszczelki. Szpilki zapewniają również dokładniejsze i bardziej spójne oddawanie momentu obrotowego. Kiedy używasz śrub do zabezpieczenia głowicy zapięcie jest w rzeczywistości „skręcane” podczas dokręcania do poprawnej wartości. W związku z tym śruba reaguje jednocześnie na dwie różne siły. Szpilka powinna być zainstalowany w trybie „odprężonym” - nigdy nie należy jej mocno dokręcać za pomocą zakleszczonej nakrętki. Jeśli wszystko jest w porządku szpilkę należy zainstalować ręcznie. Następnie po ustawieniu mocy momentu obrotowego do nakrętki szpilka się rozciągnie tylko na osi pionowej. Pamiętaj, że podcięty krótszy trzpień będzie miał wartość podobną do dłuższego standardowego trzpienia. Zapewnia to bardziej równomierną siłę zaciskającą na głowicy.
ARP ® - Automotive Racing Products to producent elementów mocujących / śrub znajdujących się w silnikach i układach napędowych, części zamiennych OEM do specjalistycznego sprzętu do zastosowań wyścigowych. ARP jest światowym liderem w dziedzinie technologii elementów łącznych. Obejmują one wysokiej jakości części zamienne OEM oraz egzotyczny specjalistyczny osprzęt do wyścigów Formuły 1, IndyCar, NASCAR i NHRA oraz zastosowań morskich. W celu zapewnienia optymalnej kontroli jakości ARP samodzielnie kontroluje wszystkie aspekty procesu produkcyjnego oraz kontroli jakości. W ten sposób ARP zyskał reputację najlepszej marki na rynku.
Więcej informacji
Producent | ARP |
---|---|
Marka | Toyota |