Zestaw wtrysku wody / metanolu AEM 30-3300
W magazynie
Zestaw wtrysku wody / metanolu AEM 30-3300
Zestaw wtrysku wody / metanolu AEM 30-3300
Zestaw do wtrysku wody i metanolu AEM V2, sterownik standardowy - wewnętrzny układ MAP sensor maks. 2.4 bara (35 psi), pompa 13 barów (200 psi), zbiornik 1 galon, przewodzący czujnik poziomu płynu
ZALETY SYSTEMU WTRYSKU WODY / METANOLU AEM
Wtrysk wody i metanolu w silnikach spalinowych z doładowaniem (turbodoładowaniem lub z kompresorem) jest sprawdzonym sposobem skutecznego obniżania temperatury powietrza wlotowego i tłumienia szkodliwej detonacji. Dzięki temu można realnie zwiększyć doładowanie i wyprzedzić czas zapłonu - bez używania wysokooktanowego paliwa wyścigowego - w celu uzyskania przyrostu mocy do 20%. Systemy wtrysku wody i metanolu firmy AEM to kombinacja najwytrzymalszego sprzętu i zaawansowanych funkcji w porównaniu do innych systemów wody i metanolu w tym przedziale cenowym.
System wtrysku wody i metanolu do wszystkich doładowanych silników wyścigowych
AEM oferuje dwie różne wersje sterowników woda i metanol:
Pierwszy zestaw (PN 30-3300) - w pojazdach z silnikiem doładowanym do 2.4 bara (35 PSI) doładowania (zestaw PN 30-3300). Sterownik ten ma wbudowany czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP sensor) oraz złączkę do przewodu doładowania.
Drugi zestaw (PN 30-3350) - konstrukcja z wieloma wejściami, która umożliwia użytkownikom zainstalowanie zestawu do wtrysku wody i metanolu firmy AEM w pojazdach z bardzo wysokim doładowaniem (ponad 2.4 bara, >35 PSI) przy użyciu zewnętrznego 0-5 V czujnika MAP.
Solidne, wytrzymałe i łatwe w użyciu kontrolery
Nowe konstrukcje kontrolerów (PN 30-3300 i PN 30-3350) mają duże, wytrzymałe pokrętła, większą numerację (aby łatwo ustawić dokładne punkty startu i pełnej aktywacji), zakrytą diodą stanu LED i przyciski testowe odporne na zachlapanie. W obudowie sterownika zintegrowana jest wtyczka przyłączeniowa. Obie obudowy sterownika są wyposażone w zintegrowany, łatwo dostępny bezpiecznik oraz zaczepy montażowe.
Uproszczone okablowanie
Wiązka przewodów zestawu do wtrysku wody i metanolu firmy AEM jest zakończona z jednej strony złączem z blokadą oraz posiada kolorowe przewody ułatwiające instalację. W wiązce znajdują się zarówno przewody zasilające, jak i uziemiające pompy, co upraszcza proces okablowania i eliminuje możliwość przypadkowego uruchomienia pompy w wyniku zwarcia w systemie. W zestawie znajduje się dodatkowy przewód umożliwiający dodanie opcjonalnego elektrozaworu włączającego/wyłączającego, która zatrzymuje przepływ cieczy, gdy układ jest nieaktywny.
Zintegrowane funkcje bezpieczeństwa
Sterowniki w systemach wodno-metanolowych firmy AEM posiadają zintegrowaną funkcję wyjścia "Boost Safe", która monitoruje cały układ wtryskowy i wyzwala sygnał uziemienia na wyjściu, jeśli wykryje błąd związany z napięciem (zwarcie, złe podłączenie, pęknięty przewód, przegrzana pompa, sygnał wysokiego lub niskiego napięcia itp.), co pozwala użytkownikom na zdefiniowanie strategii awaryjnej, od tak prostych jak miganie lampki ostrzegawczej do bardziej zaawansowanych strategii, takich jak pociągnięcie za hamulec lub zapłon, lub przełączanie map paliwowych na autonomicznym systemie zarządzania silnikiem. W połączeniu z wbudowanym i bardzo dokładnym przełącznikiem niskiego przepływu w zbiorniku, "Boost Safe" może również przełączyć silnik w tryb bezpieczny, zanim system będzie pracował na sucho. Ta wyjątkowa funkcja jest dostępna tylko w systemach wtrysku wody i metanolu AEM.
Wytrzymała, wysokociśnieniowa pompa wtryskowa
Charakteryzuje się solidną konstrukcją, zintegrowanymi przyłączami na przewody, uszczelkami z EPDM oraz membraną z Santoprenu, która zapewnia stałe i niezawodne dostarczanie płynu.
Niskoprofilowy zbiornik o pojemności 1.15 galona
Systemy wtryskowe AEM do wody i metanol są dostępne w zestawie z i bez zbiornika (zbiornik posiada rezerwę). Dokładniejszy, przewodzący prąd czujnik niskiego poziomu płynu jest zintegrowany ze zbiornikiem i posiada złącze z blokadą oraz kolorowe przewody dopasowane do wiązki przewodów. Czujnik eliminuje możliwość nieprawidłowych odczytów spowodowanych przez zanieczyszczenia.
Obrabiane maszynowo wtryskiwacze i dysze
AEM zawiera jeden precyzyjnie obrabiany wtryskiwacz w zestawie do wtrysku benzyny / metanolu. Posiada zintegrowany zawór zwrotny, który zapobiega niezamierzonemu przepływowi płynu. Dołączone trzy dysze wtryskiwaczy umożliwiają dopasowanie przepływu wody / metanolu do mocy wyjściowej silnika.
Zmieniona strategia kontroli przepływu dla bardziej liniowego dostarczania płynów
Inżynierowie firmy AEM poświęcili wiele czasu na przeprojektowanie sterowania przepływem w celu uzyskania bardziej liniowego przepływu wyjściowego. Oznacza to, że dostarczany przepływ lepiej odpowiada zapotrzebowaniu silnika na wtrysk wody / metanolu, co dodatkowo optymalizuje chłodzenie powietrza doładowującego i kontrolę detonacji.
Wiązka przewodów jest zakończona z jednej strony złączem z blokadą oraz przewodami oznaczonymi kolorami w celu ułatwienia instalacji oraz zintegrowanym obwodem masowym pompy.
Wysokociśnieniowa pompa wtryskowa do dużych obciążeń posiada zintegrowane przyłącza, membranę z Santoprenu i uszczelnienie z EPDM odporne na korozję. Nasza pompa maksymalizuje ciśnienie liniowe dla optymalnej atomizacji, a jej cicha, płynna praca jest prawie niewykrywalna.
Precyzyjnie obrobiony aluminiowy wtryskiwacz ze zintegrowanym zaworem zwrotnym
Trzy wymienne dysze wtryskiwaczy do różnych poziomów wydajności (250 cm3 / min, 500 cm3 / min i 1000 cm3 / min)
Zbiornik o pojemności 1,15 galona ze zbiornikiem rezerwy, zintegrowanym czujnikiem niskiego poziomu płynu i złączem blokującym (dostępne są również wersje bez zbiornika)
6m przewodu w zestawie
Wskaźnik LED na desce rozdzielczej informujący o stanie systemu i ostrzeżeniu o niskim poziomie płynu
Zmniejsza temperaturę dolotu
Termin "chłodzenie cieczą" z wtryskiem wody/metanolu odnosi się do wysoko rozpylonej mgły wody/metanolu, która jest wtryskiwana do strumienia powietrza i zaczyna wyparowywać. W efekcie temperatura powietrza zostaje obniżona nawet o 100 stopni a ładunek powietrza jest bogatszy w tlen.
Redukcja odkładania się nagaru
Nowoczesne pojazdy wyposażone są w układy recyrkulacji spalin (EGR) który sprzyja gromadzeniu się we wnętrzu dolotu powietrza nagaru. Nagar może powodować powstawanie "gorących punktów" w komorach spalania, które mogą powodować detonację. Wtrysk wody/metanolu wywołuje efekt "czyszczenia parą wodną", który ogranicza odkładanie się nagaru, a w niektórych przypadkach może zwiększyć oszczędność paliwa.
Produkty AEM objęte są 12 - miesięcznym okresem gwarancji
Więcej informacji
Producent | AEM |
---|