Adapter VTA na VTE do Competition Catch Can Radium Engineering 20-1773
Radium Engineering Na zamówienie
Adapter VTA na VTE do Competition Catch Can Radium Engineering 20-1773
Separator olejowy Competition Catch Can (CCC) firmy Radium Engineering został zaprojektowany z myślą o silnikach o wysokiej mocy, gdzie standardowe rozwiązania mogą okazać się niewystarczające. Wersja XL spełnia typowy wymóg minimalnej pojemności 1 kwarty wymagany przez liczne organizacje motorsportowe, w tym SCCA, NASA oraz Formula Drift. Seria CCC dostępna jest w dwóch rozmiarach: Large (L) i Extra Large (XL).
Cechy produktu
Nowa generacja Competition Catch Can umożliwia konfigurację układu odpowietrzania na dwa sposoby:
• Vent to Atmosphere (VTA) – odpowietrzanie do atmosfery
• Vent to Engine (VTE) – powrót oczyszczonych oparów do układu dolotowego
Tryb VTA – Vent to Atmosphere
W konfiguracji fabrycznej system działa w trybie VTA. Duży, niere-strykcyjny wylot ma o ponad 183% większy przekrój niż średnica wewnętrzna portów 10AN, co spowalnia przepływ powietrza i pozwala na skuteczną kondensację oparów. Wewnętrzny dyfuzor zatrzymuje zanieczyszczenia i umożliwia spływanie osadów olejowych z powrotem do puszki, eliminując ryzyko zabrudzenia komory silnika.
Tryb VTE – Vent to Engine
Po wymianie górnej płyty VTA na płytę VTE (element w zestawie) separator staje się układem z podwójnym wlotem i wylotem. Pozwala to na recyrkulację oczyszczonych gazów z powrotem do układu dolotowego. Górne oraz boczne porty mogą być używane zamiennie jako wloty lub wyloty.
Uwagi dotyczące układu PCV
-
Po otwarciu przepustnicy zawór PCV zamyka się, a w rurze dolotowej powstaje podciśnienie.
-
Zawór PCV Radium Engineering (sprzedawany osobno) powinien być zorientowany w kierunku kolektora ssącego.
-
OEM PCV może pozostać tylko wtedy, gdy fabrycznie znajduje się na kolektorze. Jeśli jest na pokrywie zaworów, zawór PCV musi być zamontowany na CCC.
-
Zawór PCV można stosować z systemem VTE w celu utrzymania podciśnienia w skrzyni korbowej przy każdej pracy silnika.
Konstrukcja
Separator wykonany jest z precyzyjnie obrabianego aluminium CNC. Korpus można łatwo odkręcić, co ułatwia czyszczenie. Wewnątrz zastosowano dwustopniowy materiał kondensujący w sekcji wlotowej i wylotowej – rozwiązanie to nie ogranicza przepływu.
Dolny port 4AN ORB pozwala na montaż zaworu spustowego, a uniwersalny uchwyt umożliwia obrót o 360° oraz montaż przy użyciu śrub M6.
Wszystkie porty wyposażono w gwinty 10AN ORB (7/8"-14). Nieużywane porty można zaślepić (np. zaślepką 14-0351).
Informacje dodatkowe
-
Dolna część korpusu odkręca się w celu opróżniania.
-
Zintegrowany bagnet umożliwia szybkie sprawdzanie poziomu oleju.
-
Produkt sprzedawany jest bez końcówek AN.
-
Separatory CCC nie są przeznaczone do pracy z zewnętrznymi pompami podciśnienia skrzyni korbowej.
Specyfikacja
20-1771 – Competition Catch Can XL
-
Wysokość: 9.0" / 229 mm
-
Waga: 2.2 lbs (z osprzętem)
-
Pojemność: 1 qt / 0.9 L / 32 fl oz
-
Gwinty wlotowe: 10AN ORB (7/8"-14)
-
Gwint spustu: 4AN ORB (7/16"-20)
-
Średnica zewnętrzna: 3.45"
20-1772 – Competition Catch Can L
-
Wysokość: 6.3" / 160 mm
-
Waga: 1.8 lbs (z osprzętem)
-
Pojemność: 0.625 qt / 0.6 L / 20 fl oz
-
Gwinty wlotowe: 10AN ORB (7/8"-14)
-
Gwint spustu: 4AN ORB (7/16"-20)
-
Średnica zewnętrzna: 3.45"
20-1773 – Adapter VTA → VTE, porty 10AN ORB
Adapter VTE znajduje się w zestawie separatorów CCC, lecz jest również kompatybilny z wcześniejszymi modelami 20-0771 oraz 20-0772 w konfiguracji VTA.
Więcej informacji
| Producent | Radium Engineering |
|---|



