Aktuator Turbosmart IWG75 Nissan Patrol ZD30DDTi 7PSI
Turbosmart W magazynie
Aktuator Turbosmart IWG75 Nissan Patrol ZD30DDTi 7PSI
Silnik ZD30, 3.0‑litrowy, czterocylindrowy turbo diesel, był najpopularniejszym wyborem wśród nabywców Patrola. Jednak w seryjnej konfiguracji ma trudności z udźwignięciem masy Patrola — problem ten nasila się po montażu ciężkiego osprzętu terenowego i większych opon. Dlatego właściciele często decydują się na strojenie swoich Patroli, aby poprawić osiągi i właściwości jezdne pojazdu.
Jednym z problemów napotykanych podczas strojenia ZD30 jest niestabilna krzywa doładowania powodowana przez standardowy siłownik zastosowany w turbosprężarce typu VNT, co uniemożliwia silnikowi osiągnięcie pełnego potencjału.
To właśnie ten problem Turbosmart postanowił rozwiązać, wprowadzając nowy siłownik wewnętrznego zaworu upustowego IWG-75 dla ZD30DDTi.
Nasze testy na hamowni wykazały, że standardowy siłownik notował gwałtowny spadek doładowania o 5 PSI między 1700 a 2400 obr./min, co skutkowało odpowiednim spadkiem mocy i momentu obrotowego. Mimo że strojenie dawki paliwa i wyprzedzenia zapłonu zwiększało moc szczytową Patrola, nie eliminowało tego spadku wynikającego z niedoboru doładowania.
Turbosmart IWG-75 zapewnił szybsze narastanie doładowania, mniejsze opadanie na górze zakresu oraz stabilniejsze ciśnienie doładowania w całym zakresie obrotów — eliminując spadek doładowania w średnim zakresie. Efektem była nie tylko wyższa moc szczytowa, lecz także wyraźnie większa moc i moment tam, gdzie są najbardziej potrzebne na co dzień — w średnim zakresie obrotów.
W połączeniu z chip tuningiem rezultaty działania siłownika Turbosmart były imponujące. Przy 2000 obr./min standardowy samochód generował 37,4 kW na kołach. Sam chip zwiększył to do 46,2 kW. Po dodaniu siłownika Turbosmart moc wzrosła do 63 kW przy tych samych obrotach — niemal o 60% więcej niż w serii.
Zestaw IWG-75 dla ZD30DDTi zawiera Boost Reference Adapter, który montuje się pomiędzy fabryczny czujnik MAP a chłodnicę międzystopniową typu top‑mount, zapewniając dokładne odniesienie ciśnienia w kolektorze dla siłownika bez konieczności wiercenia w kolektorze.
Jeśli stroisz swojego Patrola, wewnętrzny siłownik zaworu upustowego Turbosmart pomaga ustabilizować krzywą doładowania i uzyskać więcej mocy tam, gdzie ma to znaczenie.
W zestawie Boost Reference Adapter z dwoma portami ciśnieniowymi, dwoma króćcami ciśnieniowymi, zaślepką oraz elementami montażowymi.
Więcej informacji
| Producent | Turbosmart |
|---|---|
| Marka | Nissan |



