Zestaw Catch Can PCV Radium Engineering Mitsubishi Lancer EVO 4-6
Radium Engineering Na zamówienie
Zestaw Catch Can PCV Radium Engineering Mitsubishi Lancer EVO 4-6
Zbiornik typu catch can usuwa olej oraz skroploną wodę z gazów wydostających się z komory korbowej, które w przeciwnym razie trafiłyby do kolektora dolotowego. Dzięki temu zapobiega odkładaniu się oleju w dolocie, intercoolerze, przepustnicy oraz kolektorze ssącym.
Efektem jest:
-
czystsze powietrze zasysane przez silnik
-
potencjalny wzrost wydajności dzięki wyższej efektywnej liczbie oktanowej
-
redukcja emisji węglowodorów
-
eliminacja przedostawania się oparów oleju do kabiny
Zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do pełnej instalacji.
System montowany jest przy grodzi i podłączany szeregowo między zawór PCV a kolektor dolotowy. Zachowana zostaje fabryczna funkcja zamkniętego układu, jednocześnie eliminując przedostawanie się zanieczyszczeń do silnika.
Ponieważ zbiorniki Radium są ciśnieniowo uszczelnione, mogą być montowane w układach doładowanych bez konieczności stosowania zaworu zwrotnego.
Kompatybilność
-
Mitsubishi Lancer Evolution IV
-
Mitsubishi Lancer Evolution V
-
Mitsubishi Lancer Evolution VI
Fluid Lock® Catch Can – technologia
W 2022 roku Radium Engineering wdrożyło opatentowany system Fluid Lock®, rozwiązujący problem przepełniania zbiornika w typowych catch canach. Jeśli zbiornik nie jest regularnie opróżniany, jego zawartość może zostać zassana do dolotu, powodując spadek osiągów.
Fluid Lock®:
-
blokuje przedostawanie się płynów powyżej określonego poziomu
-
zatrzymuje zebrane zanieczyszczenia do momentu opróżnienia zbiornika
-
eliminuje ryzyko niekontrolowanego przedostania się oleju do układu dolotowego
Cechy
-
montaż plug & play, bez wiercenia
-
duże porty 10AN ORB (wlot/wylot)
-
port spustowy 4AN ORB
-
dwustopniowa separacja oleju
-
wskaźnik poziomu oleju z O-ringiem
-
pojemność 7 uncji płynu
-
opatentowany system Fluid Lock®
Opróżnianie i obsługa
Częstotliwość opróżniania zależy od kondycji silnika i stylu jazdy.
Rekomendacje:
-
sprawdzić poziom po 3–4 tygodniach użytkowania
-
powtarzać kontrolę, aby ustalić właściwy interwał
Opróżnianie może odbywać się poprzez:
-
odkręcenie dolnego zbiornika i opróżnienie go poza autem
-
użycie zestawu Petcock Drain (jeśli przestrzeń montażowa na to pozwala)
Nadmierna ilość zbieranego oleju może wskazywać na problemy z silnikiem, np.:
-
nadmierny blow-by
-
zbyt wysoki poziom oleju
-
niewłaściwe umiejscowienie portów odmy lub słabe baffling
-
nieszczelny zawór PCV pod dużym obciążeniem
Zawartość zestawu
-
frezowany zbiornik catch can z wbudowanym separatorem i bagnetem
-
wycinany laserowo, anodowany uchwyt montażowy
-
niskoprofilowe obrotowe złączki banjo
-
złącza SAE quick connect
-
przewód PCV do indywidualnego dopasowania
-
stalowe śruby montażowe
Więcej informacji
| Producent | Radium Engineering |
|---|---|
| Marka | Mitsubishi |



