RTMG Performance Connecting Rods Set X-Beam 22mm for 2.0 TFSI EA113 up to 1000HP+
RTMG Performance Na zamówienie
RTMG Performance Connecting Rods Set X-Beam 22mm for 2.0 TFSI EA113 up to 1000HP+
Kute korbowody to popularne ulepszenie dla silników 2.0 TFSI EA113, ponieważ oferują szereg korzyści w porównaniu z fabrycznymi, odlewanymi korbowodami. W tym artykule wyjaśniamy, czym są kute korbowody, czym różnią się od odlewanych oraz dlaczego stanowią dobry wybór do silników 2.0 TFSI EA113.
Najpierw zdefiniujmy, czym są korbowody i jaka jest ich rola w silniku. Korbowody są elementem zespołu tłoka i łączą tłok z wałem korbowym. Odpowiadają za przenoszenie siły gazów rozprężających się w komorze spalania na wał korbowy, który zamienia ją na ruch obrotowy.
Korbowody są zazwyczaj wykonywane jako odlewane lub kute. Odlewane korbowody powstają poprzez wlewanie ciekłego metalu do formy, gdzie stygnie i zastyga w pożądanym kształcie. Z kolei kute korbowody produkuje się przez kształtowanie kawałka metalu pod wysokim ciśnieniem do uzyskania docelowego kształtu.
Stosowanie kutych korbowodów ma wiele zalet względem odlewanych. Kute korbowody są mocniejsze i trwalsze, dzięki czemu rzadziej ulegają awarii przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach. Są też lżejsze od odlewanych, co obniża masę silnika i poprawia osiągi.
Jednym z głównych powodów, dla których kute korbowody są dobrym rozwiązaniem dla silników 2.0 TFSI EA113, jest ich zdolność do przenoszenia zwiększonych obciążeń i obrotów generowanych przez modyfikacje wydajnościowe. Silnik 2.0 TFSI EA113 często wybiera się do tuningu, a kute korbowody pomagają bezpiecznie wspierać te ulepszenia i zapobiegać awariom.
Co więcej, kute korbowody mogą poprawić ogólne osiągi silników 2.0 TFSI EA113. Jak wspomniano, są lżejsze od odlewanych, co zmniejsza masę jednostki i poprawia jej stosunek mocy do masy. Przekłada się to na lepsze przyspieszenie i poprawę charakterystyki pracy silnika.
Podsumowując, kute korbowody to dobre rozwiązanie dla silników 2.0 TFSI EA113. Są mocniejsze, lżejsze i trwalsze niż odlewane, a także wytrzymują zwiększone obciążenia i obroty wynikające z modyfikacji osiągów. Dodatkowo mogą poprawić ogólną wydajność silnika dzięki redukcji masy i lepszemu stosunkowi mocy do masy.
Więcej informacji
| Producent | RTMG Performance |
|---|



