RTMG Performance Connecting Rods Set H-Beam for 2.0 TSI EA888 Gen 2 up to 600hp 21mm Piston Pin Size
RTMG Performance Na zamówienie
RTMG Performance Connecting Rods Set H-Beam for 2.0 TSI EA888 Gen 2 up to 600hp 21mm Piston Pin Size
Kute korbowody to popularna modyfikacja dla silników 2.0 TSI EA888 Gen 2, ponieważ oferują szereg korzyści względem seryjnych, odlewanych korbowodów. W tym artykule wyjaśniamy, czym są kute korbowody, czym różnią się od odlewanych oraz dlaczego są dobrym wyborem do silników 2.0 TSI EA888 Gen 2.
Najpierw zdefiniujmy, czym są korbowody i jaką pełnią funkcję w silniku. Korbowody są elementem zespołu tłoka i łączą tłok z wałem korbowym. Odpowiadają za przenoszenie siły rozprężających się gazów w komorze spalania na wał korbowy, który zamienia tę siłę na ruch obrotowy.
Korbowody są zwykle wykonane z materiału odlewanego lub kutego. Odlewane korbowody powstają przez wlanie ciekłego metalu do formy, w której stygnie on i zastyga w wymaganym kształcie. Kute korbowody natomiast powstają przez kształtowanie kawałka metalu pod wysokim ciśnieniem do pożądanego kształtu.
Stosowanie kutych korbowodów ma wiele zalet względem odlewanych. Kute korbowody są mocniejsze i trwalsze, dzięki czemu rzadziej ulegają awarii przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach. Są też lżejsze od odlewanych, co obniża masę silnika i poprawia jego osiągi.
Jednym z głównych powodów, dla których kute korbowody sprawdzają się w silnikach 2.0 TSI EA888 Gen 2, jest ich zdolność do przenoszenia zwiększonych obciążeń i prędkości obrotowych wynikających z modyfikacji osiągów. Silnik 2.0 TSI EA888 Gen 2 jest popularną bazą do tuningu, a kute korbowody pomagają bezpiecznie wspierać te ulepszenia i ograniczać ryzyko uszkodzeń.
Dodatkowo kute korbowody mogą poprawić ogólną wydajność silników 2.0 TSI EA888 Gen 2. Jak wspomniano, są lżejsze od odlewanych, co pozwala zmniejszyć masę jednostki i poprawić jej stosunek mocy do masy. Przekłada się to na lepsze przyspieszenie i ogólne osiągi silnika.
Podsumowując, kute korbowody to dobry wybór do silników 2.0 TSI EA888 Gen 2. Są mocniejsze, lżejsze i trwalsze niż odlewane, a także wytrzymują zwiększone obciążenia i obroty generowane przez modyfikacje. Mogą też poprawić ogólną wydajność silnika, obniżając jego masę i zwiększając stosunek mocy do masy.
Więcej informacji
| Producent | RTMG Performance |
|---|



